Alternativ till trädgårdsslang vid slangning

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Japp nu sitter man här hög på ångerna som strömmar ut ur näsan efter att man stått och slangat ur skotern.

Jag vet att det finns nå pumpar man kan använda vid urslangning. Vart fan får man tag på dom så man slipper dricka bensin varje gång man ska slanga ur skoter
 

zl_600_efi

Välkänd medlem
24 sept 2006
136
0
6
Uppsala
Biltema har nog sånna pumpar ha ja för mig, annars kan man göra ett litet stick hål i slangen ca 1dm från änden åå stoppa i blåsmunstycket från kompressorn åå blåsa, då får man ett under tryck i slangen precis som när man suger i slangen åå sen när soppan kommer är de bara sluta blåsa så kommer soppan!
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Sugröret kan fungera om du har lungor som Gunde ;) Annars finns den såna här små handpumpar med blåsa och två slangar med backventiler...inte jätteffektiva men en skotertank brukar man palla...nu va det ett antal år sen jag köpte men kostade under 50-lappen iaf...
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
köp en hävert till en jeepdunk, köp ett tanklock, borra hål i det och byt ut mot jeepdunkfästet som sitter på häverten från butiken. Se bara till att det blir tätt.

Har man tryckluft är ju slang och tryckluft alternativet bäst.
Fast, finns det inte risk att det bildas statisk elektricitet vid blåsmusntycket när man blåser?