Alu insug till Arctic Cat

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Tänkte kolla om det är någon som vet om det finns aluminium insug till Arctic Cat? Eller är det bara original-gummina som gäller?
Vet att det finns till Ski-Doo på Blingfactory, men har inte hittat något alls till Arctic.

Hade tänkt att dessa ska användas tillsammans med Vforce 3 på ett F7 block, med andra ord utan dom utstickande "flärparna".
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de finns inte vad ja vet , andledningen är att org gummina håller så pass bra ( 1250 mil + på mina egna tex) endast ytsprickor .. de är bara att skära såga av läpparna för att montera v-foorce
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
de finns inte vad ja vet , andledningen är att org gummina håller så pass bra ( 1250 mil + på mina egna tex) endast ytsprickor .. de är bara att skära såga av läpparna för att montera v-foorce
Oj, om dom håller så pass bra ska jag köpa ett par org gummin! Fick lov att köpa ett par pirat för att få köra över påsk då ekonomin hade kunna varit bättre, men vågar inte för 5 öre att köra på dom till nästa vinter.
På tal om att kapa läpparna, köpte ett par insug till en F5, och det visade sig vara exakt samma fast utan flärparna vilket kan vara bra att veta om man inte vill kapa själv. Nu var det ju dock pirat insug, men det borde väl vara samma på original gummina?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag kollade på en sprängskiss och det stämmer att dom har lösa flärpar , men diametern ska ju stämma mot spjällhuset ochså , de gör det inte på ett förgasar gummi tex
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Jag har ju 2 TM-40 till min "mod", och dom passade galant. Dock vet jag ju inte vad gummina som satt där innan var till heller. Delen in mot reedsen verkar vara densamma som dom som satt innan.