åker lynx 400 nu och åker ifrån dom flesta större maskinerna här . därför vill jag ha en liten smidig med lite mera fart i bara.
Men du kan ju inte gämföra en fläktkyld 400 barn motor med en vätskekyld 440 tävlingsmotor och tro att det bara är cc antalet som spelar roll.
En Lynx 400 har ungefär samma effekt uttag som en dammsugare i gämförelse med 440 motorn.
En Pro XR 440 med 600motor är exakt lika smidig som en med 440 motor pga att 600 motorn är byggd på 440 blocket.
En Pro XR 440 med 800 motor är också grymt smidiga, tro mig, jag har ägt en ca 80mil av denna vinter innan jag bytte bort den.
Det finns inget utav ordet "Driftsäkerhet" i en 440 motor, det finns inte heller något ord som "Bränsle ekonomi" i en 440 motor.
Du gör helt klart bäst i att köpa en med motorn utbytt till större stadigare grejer.
Vet du tex hur man byter kolvar på en vätskekyld 2T motor? Eller hur man byter munstycken eller läser av tändstiften korrekt för att säkerställa korrekt soppa blandning?
Vet du inte det så är din 440 motor döds dömd efter bara några mils körning.
Fast du verkar ju redan ha bestämmt dig för att köpa en Pro XR med 440 motor trotts att det inte låter som om du kan något om den motor typen. Men vissa måste tydligen lära sig den tråkiga vägen..