Annan dyna på Firecat?

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Någon som har monterat nån annan dyna än originaldynan på en firecat? T,ex hemma moddad som sett ok ut, 440 dyna, crossfire eller dyligt och är sugen på att visa bilder på det? Originaldynan på min 04,a är i lägsta laget för mig som är 187 lång och jag skulle helst vilja ha högre dyna än vad som fanns på 05-06. Boss dyna är ganska dyra, iaf de jag har hittat.

Svar till: För lång för min skoter BOX 11... Nädå, men tacksam för hjälp är jag iaf=)
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Men 440 dynorna från 02 å 03 är likadana som den du har på din orginal, så är ju ingen idé att byta till en sån
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag moddade dit en summitdyna på min gamla F6a, rätt så fult men mycket bättre än original. Extra plus för att man fick plats med en spade under dynan.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Tack för alla svar! Får nog bli något eget hopkok... Såg en bild på en F7 EXT som va till salu på blocket förra året som jag ville ha men den vart såld... Han hade kortat en originaldyna, men jag minns inte riktigt hur den såg ut. Så är det någon som har en bild på Markus Bodin från Bullmark Umeå´s gamla F7 EXT så vill jag gärna ta en titt=) (Hade ett mail kvar från honom, därför jag kan namnet)
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
det var det fulaste jag sett.. och såg inte skönt ut för fem öre. den lutar ju mot tanken så man får vara beredd på ett antal pungkrossare..
Funkade finfint, jag krossade då aldrig pungen! Men när man kör Arctic så har man ju ändå alltid ett stenhårt stånd som skyddar kulorna! ;)
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Nej han sa att han hade gjort om originaldynan. Jag vet hur sabercat dynan ser ut, men den är väl inget högre än Firecat? Bara kortare och annan form vill jag minnas.
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
nej absolut inte högre, den är nog lika hög som 03-04 maskinerna är. jag har själv gjort en egen dyna till en ZL/ZR och visst blev det bättre och snyggare i mina egna ögon men det tog ju sin tid..
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
TeamArcticCatANTE: Har du nån bild på dynan du byggde så man kan få lite inspiration? Erja: Du kan inte ta en bild på hur det ser ut runt tanken på din? Är det en bit på mitten som är borta eller är det bara framänden som är kapad?