Annonsering

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Fan så less man blir då man försöker och sälja en skoter på blocket!! Har min ute nu och över hälften som har ringt är små "glin" som inte har pengar!!:mad: Eller stor prutare som tror dom ska kunna göra sig ett klipp... Vad tänker dom med?? Förstår inte hur man tänker då man försöker å pruta mellan 5 och 15 tusen på telefon dessutom?? Finns det inga seriösa köpare?:confused:

Är det någon som känner igen sig?


Mvh
Jonas
 

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
Jag har haft problem åt det andra hållet. Jag har kontaktat folk angående skotern då jag ska köpa en på blocket och vad som hänt är otroligt.
Först talar man in ett meddelande om att personen ska ringa upp, vilket han inte gör, skickar e-post som han inte svara på. Har kontaktat 4-5 personer nu på blocket den senaste veckan och fått svar från 1! Och en av dom jag ringde upp svarade så här på mina frågor: "eh tja tror inte att det är någon repa el sånt på dynan, öhh regnr? nja ja vet inte...ok kan du kolla upp det och maila mig det då? ehh jo det kan jag nog..." men inte fan fick jag något mail.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Fan så less man blir då man försöker och sälja en skoter på blocket!! Har min ute nu och över hälften som har ringt är små "glin" som inte har pengar!!:mad: Eller stor prutare som tror dom ska kunna göra sig ett klipp... Vad tänker dom med?? Förstår inte hur man tänker då man försöker å pruta mellan 5 och 15 tusen på telefon dessutom?? Finns det inga seriösa köpare?:confused:

Är det någon som känner igen sig?


Mvh
Jonas

Japp jag har haft samma problem folk som har velat pruta 15-20.000 för en skoter som är värd runt 40.000

Tydligen sitter det några idioter och mailar på nästa alla skotrar som kommer ut och letar efter någon som vill sälja till skampris pga dom behöver pengar, sen sitter väl dom och säljer skotern vidare och tjänar en fin hacka
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Har också haft det problemet när jag köpte min XLT. Såg annonsen på blocket och mejlade han, inge svar förän efter typ 2 veckor. Sen visade sig det var en bekants kusin vilket gjorde det hela mycket enklare :). Tror affären tog runt 1 månad, från det första mejlet tills betalade den. Men den var billig och det löste ju sig : ).
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
ja less blir man på sånna...

När ja sålde Phazern som ja hadde ute för 8000 tror ja:p å de va billigt med tanke på att det va en pz"2" lite risig men behövdes inte mkt för att få den fin... ja fick många bud på 1500-5000 nästan bara sånna 5 mejl per dag, många var nog inte äldre än 13-14-15 kanske sexton.. åsså mejla nån: ja jag köper skotern för 7000 ja tänkte man då det kan ja gå ner till.. sen får man ett mejl " hej har hittat en annan skoter så ja köper inte din" å då har man ju lovat bort den å sagt att den är såld till en massa andra, då blir man arg! men man fatta de ju hur man skulle göra sedan...

bäst är nog om man skiter i mejl å bara har tel nr å skriver "först till kvarn" å SKITER i dom som säger "ja kommer till helgen, men då får du inte sälja den"
........................................................................................................
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Har jag en kille som har sagt att han tar skotern så brukar jag bara säga åt dom andra som ringer att höra av sig efter den killen har tittat

Jag brukar aldrig säga att någonting är sålt förän man har pengarna i handen, det finns allt för många lallare i detta land
 

Kefforockmackan

Aktiv medlem
9 jan 2007
52
0
1
Björklinge
Ska man sälja något så är det ju standard att man får pruta 10% ungefär på det priset. Så är det och det bör man ha med i beräkningen när man lägger ut grejerna på blocket.
Bara att gå till sig själv. Får man pruta lite så tycker man att man har gjort en bättre affär.
Med det sagt så förstår jag dem som lägger ut sina grejer till över priser på blocket (de flesta) och ni som lägger ut grejerna till vad de är värda får tyvärr stå ut med att folk ger skambud.
Lägg märke till hur länge POK annonser ligger kvar. Det är psykologi det handlar om när man ska sälja.

Enkelt ha en prutmån på grejerna och övervärdera inte. Så slipper ni bli irriterade.

Mvh


Mackan
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Jag har haft problem åt det andra hållet. Jag har kontaktat folk angående skotern då jag ska köpa en på blocket och vad som hänt är otroligt.
Först talar man in ett meddelande om att personen ska ringa upp, vilket han inte gör, skickar e-post som han inte svara på. Har kontaktat 4-5 personer nu på blocket den senaste veckan och fått svar från 1! Och en av dom jag ringde upp svarade så här på mina frågor: "eh tja tror inte att det är någon repa el sånt på dynan, öhh regnr? nja ja vet inte...ok kan du kolla upp det och maila mig det då? ehh jo det kan jag nog..." men inte fan fick jag något mail.
Jo precis. Blir så less på alla som inte vet vad dom säljer för något! Försök få ordning på grejjerna för bövelen! :mad:
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
...Eller stor prutare som tror dom ska kunna göra sig ett klipp... Vad tänker dom med?? Förstår inte hur man tänker då man försöker å pruta mellan 5 och 15 tusen på telefon dessutom?? Finns det inga seriösa köpare?:confused:
Kallas för "affärsmän", är väl inget konstigt med folk som skambjur...med lite tur går de ju hem och dom kan göra sig en hacka.

Vill man slippa sådan och andra mindre seriösa spekulanter får man helt enkelt kommaihåg att vara riktigt tydlig i annonsen, tex "storprutare undanbedes", "har du ej pengar, ring/maila ej", "OBS! Ej byten, speciellt ej mot moped"

Detta glömde jag dock sist jag la in en annons, och fick då en hel hög med moped erbjudanden, samt även nån som helt enkelt frågade om jag ville byta...dock inte någon information mot VAD som skulle bytas!