Apex xtx eller nytro xtx lössnö

T_E

Aktiv medlem
3 apr 2013
55
0
6
Hej,
Är det någon som kört dessa maskiner i lössnö som kan beskriva skillnaderna? Ingen av dem är ju lössnö-maskiner, men är nytron betydligt mer lättmanövererad än apex:en?


mvh
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
kort sagt, ja. Vill du åka mest led, - apex, vill du åka mer lössnö - nytro.
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Apex med servo? isåfall så är apexen jävligt underskattad! för myrsurfning och liknande hade jag valt Apexen, och dens chassi konstruktion gör att den går nästn bättre än nytron i snön.. blid dock lite tung att bryta när de är riktigt tätt, servon hjälper dig att bryta en heldel om inte annat:)
 

T_E

Aktiv medlem
3 apr 2013
55
0
6
Yes, den med servo! Mycket som talar för apexen eftersom jag nästan bara kör led. Motorn endast är ju värd nästan hela pengen :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Eftersom du nästan bara kör led finns de inget att fundera på tycker jag, apexen med servostyrning är helt klart än bättre maskin för dina behov och önskemål :)
 

Viper_jogge

Välkänd medlem
19 nov 2012
114
0
6
Gottne
kör du mkt led så definitivt Apex... har själv en APex xtx -13 .. men ska du leka så är ju nytron lättare å köra... själv är ja grymt nöjd me min maskin... har oxå provat nytron men vart faktiskt besviken på hur den går jämfört me apexen.... sen håller ja me om att den är underskattad i snön.. apex allså.. provat en hel del bus me min å den går riktigt fint i snön faktiskt lyfter skidorna lätt å hamnar uppe på snön jämfört me dom tidigare modellerna.
 

T_E

Aktiv medlem
3 apr 2013
55
0
6
Det blev en -12 apex xtx :) tyvärr lite snö så jag har bara kört den en kortare tur på en åker. Men vilket ljud och vilken finnish.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Ja de är fina maskiner, och som du säger låter dom helt sagolöst underbar! :)
 

T_E

Aktiv medlem
3 apr 2013
55
0
6
Blev 20 mil i helgen. Vilken motor, vilket ljud och vilket acc! Galet kul.
Inte smidig i skogen precis men skidorna tillsammans med mattan bär upp bra! Tror dock inte att jag vill fastna med den...
 

Kenny

Aktiv medlem
30 jan 2007
97
0
6
Arvidsjaur
Blev 20 mil i helgen. Vilken motor, vilket ljud och vilket acc! Galet kul.
Inte smidig i skogen precis men skidorna tillsammans med mattan bär upp bra! Tror dock inte att jag vill fastna med den...
Förra vintern jag hade en Apex XTX -12. Jag bytte matta till en 51mm Challenger Extreme, drevade ner och fixade till variatorerna. Det blev som en ny maskin! Jag tycker den var ljusår skönare än Nytro XTX´n som jag hade förut. Kändes mycket mer balanserad ute i djupsnön. Den tog sig faktiskt förvånadsvärt bra i djupsnön, men som du själv skriver: fastna inte med den....been there, done that!! Inte kul...

Lycka till med ditt nyköp, du kommer nog ha mycket kul med den som kompanjon!