Arctic Cat 2010

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
fan va trist att de inte kör på sno pro chassiet på crossover och mountain modellerna.
 
S

StoxResearch

Ihhh. Ser bra ut. Ser bra ut, :) Way to go Arctic Cat! SnoX chassit ut till kund på allvar, med en 500 motor! Cat satsar på 500 igen, hur fränt som helst. 1000 är kvar, var lite orolig efter alla rykten. Nu väntar vi bara på effektuppgifterna, de ryktas ju ha ökat.
 
S

StoxResearch

cobraeyes:
Tyvärr verkar alla hålla inne på krutet nu när det är dåliga tider. Släpper man ut det värsta man kan nu så eldar man för kråkorna. Dessutom blir det lite svårt att bli av med osålda maskiner då.

Men SnoX chassit, troligen viktminskningar och kanske effektökningar är väl inte så illa pinkat, :) Jag tycker det ser bra ut jag.
 

cobraeyes

Aktiv medlem
2 mar 2009
58
0
1
Arjeplog
Undrar om det är så stor skillnad på den nya 800 motorn.
Verkar som dom bytt pipa å slutburk...kanske bara är åtgärder som liknar effekterna av SLPs Single pipe kit!?
 
B

Biosteel

stalker de skillde ju bara 2 hp mellan f7 och f8 så de lär väll bli nått sånt i det här fallet oxå.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
fan va trist att de inte kör på sno pro chassiet på crossover och mountain modellerna.
Nja, jag tror inte att SnoPro chassit skulle funka så bra. Iaf inte som en Mountain maskin. Kanske som en crossover men då förlorar ju Crossfire sin överlägsenhet i lössnön.

Nej, ett helt nyss chassi till mountain och crossover modellerna som är lika överlägset som när de nuvarande chassit kom ut är vad jag hoppas på till nästa år.
 
S

StoxResearch

_night_stalker_:
Den längre Z1an är väl framtagen för att den inte ska sjunka fullt lika snabbt, :p
 
S

StoxResearch

_night_stalker_:
Varsågod. Berätta sen hur den fungerar, :) Eller så kan jag berätta redan nu, :p
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
blir väl som 440 nästan. tar ut på tok för mkt hästkrafter för att det ska hålla.
men vadå dessa maskiner är ju testade så då borde ju de hålla.
inte gör någon en modell och inte prövar dem.