Arctic Cat 2010

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag kan ändå inte fatta resonemnaget , dyraste chassit me billigaste motorn , , ?
800 motorn finns ju redan färdig att stoppa i , vad ska snopro 500:an som (instegsmodell motormässigt och race värsting chassimässigt) kosta ? den är 33 % billigare än f8:an i usa så runt 100-tusen borde den väll kosta ? , hur mkt dyrare kan en 800 motor vara att tillverka mot en 500 ?
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Alla modeller som de tänkt släppa kanske inte blev släppta p.g.a rådande ekonomi.
Dumt att släppa nått helfräckt om det inte finns kunder till dom.
Då är det bättre att vänta och släppa ut modellerna då det finns pengar.
 
B

Biosteel

Alla modeller som de tänkt släppa kanske inte blev släppta p.g.a rådande ekonomi.
Dumt att släppa nått helfräckt om det inte finns kunder till dom.
Då är det bättre att vänta och släppa ut modellerna då det finns pengar.

finns det inte risk för omodernitet då?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
nu är 2010:ans 800:a motor bromsad på dynotech , arctic verkar ha lyssnat på vad jag tyckte för flera år sen å nu gett den häftigare portning å ett rikigt grenrör , vilket resulterar både i en sportigare karaktär och KLASSLEDANDE effekt ! , finns ingen andledning att ha en lågvarvig 800:a med 70 mm i slag . (800 R har 75,6 mm å varvar över 8000)
helt varmkörd gav den 163,4 hp / 8200
ännu varmare (72 c) 159,9 hp /8400 !!
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
nu är 2010:ans 800:a motor bromsad på dynotech , arctic verkar ha lyssnat på vad jag tyckte för flera år sen å nu gett den häftigare portning å ett rikigt grenrör , vilket resulterar både i en sportigare karaktär och KLASSLEDANDE effekt ! , finns ingen andledning att ha en lågvarvig 800:a med 70 mm i slag . (800 R har 75,6 mm å varvar över 8000)
helt varmkörd gav den 163,4 hp / 8200
ännu varmare (72 c) 159,9 hp /8400 !!
vars har du läst det? :beer: