Arctic Cat 2011

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Nu när det bara är dagar kvar tills vi får se Arctic´s 2011or (oficiellt 3e mars men rykten pratar om en smygstart redan idag (28 feb).

Jag är nästan helt säker på att vi antingen får ett nytt F-serie chassi eller att det är något omarbetat. Dels pga rykten men även ett par bilder jag har.
Om ni först kollar på den första bilden längst ut till höger, så ser ni en maskin som står strategiskt skymd bakom en annan skoter. Crowl-intaken i huven ser anorlunda ut gämfört med andra F-serie huvarna.




Kolla nu på den andra bilden. Som vi alla ser så är bilden blurrad. I mitten ser vi den vanliga F-serie maskinen. Men kolla nu noga på maskinerna på båda sidor om den. Kolla på intagen på huven, dom är inte samma. Och kolla sedan även på lysena, ny design på även dessa.



Vad kommer tror ni? Är jag inne på nånting tror ni eller är det bara jag som svamlar på? :D
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Var väl väntat egentligen då det är 50års jubileum för dom nästa år tydligen..
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Det har surrats om det på HCS bland annat så man får väl se....
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag är iaf nöjd med årets lineup :) Jag väntar gärna ett år till på att få se nåttnytt chassi lr så då alla arctic modellerna är redigt bra, M-serien är ju fortfarande kung :D
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Bara jag som inte ser nåt på ilves länk?
Det var bilder på ALLA 2011 men det är bortplockat från sidan deras,kanske en liten miss av maximumsled att gå ut med info&blider på maskinerna.
Dom var för tidiga kanske..
 

Erik G

Välkänd medlem
5 okt 2008
259
3
18
Storuman
Det var bilder på ALLA 2011 men det är bortplockat från sidan deras,kanske en liten miss av maximumsled att gå ut med info&blider på maskinerna.
Dom var för tidiga kanske..
Jo dom kanske hade fått på skallen för att vara för tidiga av någon
 

freestyler

Välkänd medlem
24 dec 2007
154
0
16
lite less på gammel chassiet nu... hoppas på något riktigt fränt nästa år!
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
allt finns på arctics hemsida fast dom skulle sparat mer ifall dom inte gjort om sidan, bara ändrat 10 till 11
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
En sak ska vi ha väldigt klart för oss och det är att när köparna av dom andra märkena lämnar in sina maskiner för cylinderbyten, kolvbyten, ommappningar, remmar som inte håller och annat som inte håller måttet.
Då fortsätter den lycklige arctic ägaren att leka i snön som om inget har hänt, trots att han inte kör den "nyaste" och "modernaste" maskinen
men det är maskiner som levererar och fungerar, bättre än dom flesta andra
uppdaterade år efter år för att kunna mäta sig med konkurrenterna
finns hur mycket delar och tillbehör som helst att få tag i
Vi får dock hoppas att man håller på att utveckla maskiner som släpps i samband med Arctic cats 50-års jubileum till 2012