Arctic Cat 2012

Lurpa

Aktiv medlem
25 okt 2011
57
0
6
Kalix
På M8an fick jag in reservremmen under dynan, sitter bara med en torx, som man kan ta bort helt och hållet. För de är ju som ett snabb fäste som snäpper fast dynan ändå. :)
 

nasjossonjon

Medlem
2 nov 2011
46
0
1
Trollhättan
Är det någon som har funderat på att montera SLP skidor på sin 12a?
Jag beställde via sled-parts men avbeställde när jag fick reda på att fästena inte skulle komma in förän mitten på januari. Det borde ju dock gälla andra handlare också? Tipsa gärna om andra ställen som säljer som kanske kan få in tidigare
 

migal

Aktiv medlem
11 nov 2010
86
0
6
Hur mycket bredare spårvidd är det på en m8 hcr. Jämfört en vanlig m8??
Är det nå mer som skiljer sig förutom spårvidd å dämpare?
 
F

frolin92

Var nyss ute och körde några vändor på vägen cirka 10cm snö, var förbannat härligt! Tankade i 10 liter och hade 3 pinnar på bensinmätaren men efter ett tag så började det lysa fuel på mätaren och sedan försvann det och jag hade 3 pinnar igen och sådär höll det på några gånger. Mycket skumt
 

TeamArcticCat

Aktiv medlem
4 mar 2009
88
0
6
Gällivare
Kalle du kan inte köpa en skoter för 130 000 kr och bara tanka 3 pinnar! I med full balja så blir det bra, hon försöker bara säga att hon vill ha mer.. Det är en katt som ska tämjas här!

Skämt åsido det är för lite soppa helt enkelt, den varnar bara att den går på "reserven".
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Det kommer att komma ett originalt tillbehör för remmen. Hur de. Kommer se ut vet jag ej. Skulle komma in i december som det lät.

Tullen ja ha ej kvar maskinen på verkstaden. Men de var väll någon fler här som ha en turbo vill hands.
Jo allt sitter där bak på dom nya. Och det stämmer att de va vågen som sabbade tillverkningen av startapparater.

Man är riktigt sugen på och prova. Kul för ni som fått några cm.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
har presis köpt mej en m8 men glömde kolla tänkte köpa powermad hadtagskydd dock ser det ut att det är dåligt med plats på väster sida att fästa dom runt styret nån som hunnit prova?? har ingen möjlighet o kolla närmare på skotern förän på onsdag då jag är borta
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
har presis köpt mej en m8 men glömde kolla tänkte köpa powermad hadtagskydd dock ser det ut att det är dåligt med plats på väster sida att fästa dom runt styret nån som hunnit prova?? har ingen möjlighet o kolla närmare på skotern förän på onsdag då jag är borta
Tror det är som tidigare av att man får skära ut en del av gummit för att skyddet ska sitta bra. Det är en båge på som går över bromshandtaget.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Matte: Eftersom det las ut en länk där man kunde ladda ner filerna så lämnade jag det :)

Skickar till dig nu.