Arctic Cat 2012

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Är det någon som hunnit testa CA pro MTX skidorna på M8:an?
Funderar på att köpa antingen MTX eller SLP.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag kommer skruva dit mina SLP så fort fästena kommer till Sverige.

Tycker orginalskidorna var OK, men inte lika bra styrning som SLP.
 

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Jag går i samma funderingar kring SLP elller CA, väntar även jag på att SLP ska komma med fästen till nya arctic maskinerna
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
En i vår grupp körde slut på en rem förra helgen och även en denna. Sen där han köpte remmen så hade han där också kört slut på en rem den dagen och just nu verkar det inte finnas några remmar att få tag på :(
Synd då det verkar finnas alla förutsättningar för att det ska hålla!
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
En i vår grupp körde slut på en rem förra helgen och även en denna. Sen där han köpte remmen så hade han där också kört slut på en rem den dagen och just nu verkar det inte finnas några remmar att få tag på :(
Synd då det verkar finnas alla förutsättningar för att det ska hålla!
VAd var detta för maskiner? Verkar ju lite oroväckande minst sagt..
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
En i vår grupp körde slut på en rem förra helgen och även en denna. Sen där han köpte remmen så hade han där också kört slut på en rem den dagen och just nu verkar det inte finnas några remmar att få tag på :(
Synd då det verkar finnas alla förutsättningar för att det ska hålla!
Det var därför jag frågade. Har hört om samma sak om andra Prolimb.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Problemet som jag kan se det och upplevt är att Kåpan på Variator sidan stänger inte riktigt, och därmed blir det en glipa så snö kommer direkt i till remmen. Detta medföljer att Remmen slirar och varmgång som följd.

Jag tog och skar lös en bit "Skumgummi" från sidokåpan och limmade fast vid glipan som blir. Hade problem att det slirade hejdlöst tidigare men efter detta inte en tendens till det. 17 mil utan rembyte.
 

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Har du en bild på den där glipan?
Det blir ju en glipa om man inte trycker in nedre hörnet på sidokåpan. Om du kollar så är nedre vänstra hörnet inte likadan som på den högra. Men om det inte är den glipan du menar så lägg gärna upp en bild så kan vi andra också kolla upp det.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Har ni stängt huven på rätt sätt?
Det var inte alldeles enkelt utan att kolla hur den ska sitta.
Om man missar att trycka in styrläpparna kommer det in snö i massor.
Får du dit läpparna som de ska sitta blev det just ingen snö i variatorn.
Men det kanske är nåt annat ni hittat??
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Om man står och kollar framifrån på variatorsidan. Då längst ner på hörnet av kåpan blir det en glipa på ca 1x1 cm fast man har fäst kåpan korrekt.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
På min ser det ut så här då jag monterat den som jag tror är rätt.
Den ska sitta innanför buken.




Sen går det ju att få dit kåpan såhär också. å även på i styrplasten


 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Japp, det var så vi gjorde fel första gången, sen blev den ingen glipa efter man satt den rätt.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Om någon som har ett tips på någon som har minst 2st arcticat remmar till m8 hemma på lager för omgående leverans kan gärna skicka ett PM till mig.
 

smurre75

Välkänd medlem
23 feb 2007
126
0
16
Dalarna
Jaha då har XF:en landat. :) Vad gäller för regskyltens placering? Måste man ha den på? Vart har ni satt den på 12:eek:rna? Man vill ju inte smacka på den vart som helst på nya damen. :)