Arctic Cat 2015

dalahästen

Välkänd medlem
14 okt 2007
142
0
6
Xf6000 eller xf7000?

Jag Kommer inte byta skoter ofta, kanske gå på fyrtaktaren då?
600an smidigare men vad tycker ni?
Fyrtaktaren borde väl vara driftsäkrare?

Kommer köra mer led än lössnö.
 

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
Jag ber om ursäkt för att jag var så otydlig, jag menade naturligtvis 1.4 liter per 70 mil :)
Körde drygt 400 mil med min m6000 i vintras och det kortaste jag kom på en oljetank (1.4 liter) var 60 mil och som längst nästan 90 😀
Förbrukningen som jag fått fram har legat runt 2 liter/mil med lite varierande körning och dom dagar jag kört jämsides med etec 600 har den tagit aningens mer än dom..

Mina erfarenheter från skoter är då nästan bara positiva - LÖP Å KÖP! ☺
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Jag ber om ursäkt för att jag var så otydlig, jag menade naturligtvis 1.4 liter per 70 mil :)
Körde drygt 400 mil med min m6000 i vintras och det kortaste jag kom på en oljetank (1.4 liter) var 60 mil och som längst nästan 90 😀
Förbrukningen som jag fått fram har legat runt 2 liter/mil med lite varierande körning och dom dagar jag kört jämsides med etec 600 har den tagit aningens mer än dom..

Mina erfarenheter från skoter är då nästan bara positiva - LÖP Å KÖP! ☺
Vad har du att anmärka på?
 

selektha

Medlem
13 dec 2013
38
0
1
Piteå
Sådär då står XF'en i garaget och luktar gott :) så vad göra nu när snön försvunnit? :p

En liten fråga men har inga AC nödstop orginal?
 

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
Skidorna är väl en av sakerna jag inte varit riktigt nöjd med, men det är väl kanske en smaksak.

Eftersom min maskin inte såldes i sverige fick den ju inte heller den stora tunnelkylaren, vilket kan vara både positivt och negativt.
Men så länge man höll koll på tempen och var noga med isrivarna var det inget bekymmer!

Många snackar om att dom tycker mätaren är så ful å dålig, men ärligt talat är det en av dom sakerna jag gillar mest med skotern.
Möjligheten att kunna hålla full koll över exakt vilka grader kylartempen och avgastempen har är jäkligt kul och användbart.

I övrigt har jag varit riktigt nöjd med skotern, för den går verkligen bra i snö och har levt upp till mina förväntningar :)