Hur den känns att köra har jag inga invändningar mot, men Alphan skulle kanske må bra av att man fixade till boggin så inte skenorna går av hela tiden och även byta ut m6 och m8-skruvarna som håller ihop den till riktiga axlar.Ja många klagar på Arctic, men alltså en alpha idag känns ju då modernare än en g4 kan jag tycka. Det enda som skulle varit standard är elevationmoddningen och bättre fotsteg. Smalare vill man ju alltid ha en skoter men där är bara polaris bättre. Tror det viktigaste är att ändra plasten/utseendet så folk blir nöjda.
Folk klagar ju även på att det ”bara” är en 800. Men ställ den sida vid sida mot någon annan i djupsnön så då blir den inte efter. Så jag kan ju tycka dom andra är efter då..
Ja men tunneldelen saknar ju kylare är ju mycket därför den knäcks, verkar vara liknande på Matryx slash dvs knäckt tunnel pga ingen tunnelkylare.sen kanske byta ut aluminiumfoliet till chassiet å satsa på nåt lite robustare
Jag kör g4 850 igår då jag var sugen på annat, sidokåporna på g4 är verkligen kassa hade förväntat mig betydlig mer. Vänster kåpa får man vålda dit + massa små glipor överallt.Kan inte påstå att kåporna på min gamla g4 har bättre passform än på en Ascender.
En jäkligt bra detalj med Arctic är ju att bakre chassiet går att byta, helt perfekt för då kan man ju modda precis som man vill eller byta enkelt om olyckan skulle vara framme. Hoppas dom fortsätter med det!
Följer någon janzkak från Finland? Kör förvisso Yamaha, han är grym med sin Sidewinder men han har även en MM i år och han la upp i sin händelse idag där han kappkör med en Matryx boost och det var väldigt jämnt.
På min är det då 100% passform och utan glipor.Jag kör g4 850 igår då jag var sugen på annat, sidokåporna på g4 är verkligen kassa hade förväntat mig betydlig mer. Vänster kåpa får man vålda dit + massa små glipor överallt.
den är ny så nej inte sned, menar bara att jag tycker kåpornas passform är sådär. Särskilt med tanke på att jag tycker brps byggkvalite tidigare har varit steget före dom andra tillverkarna.På min är det då 100% passform och utan glipor.
Om du får vålda dit kåprna är den antagligen sne.
Polarens -20 Alpha är den jag baserar mina intryck på. Han ramlade av skotern förra vintern och landade med röven på tunnelförlängningen, knäckte tunneln och som det verkar även främre delen också eftersom den är lite sned även med ny tummelförlängning.... och den har bakre kylare... så han knäckte chassiet med röven...............Ja men tunneldelen saknar ju kylare är ju mycket därför den knäcks, verkar vara liknande på Matryx slash dvs knäckt tunnel pga ingen tunnelkylare.
Jag tror inte du fått in rätta knycken än! =Dden är ny så nej inte sned, menar bara att jag tycker kåpornas passform är sådär. Särskilt med tanke på att jag tycker brps byggkvalite tidigare har varit steget före dom andra tillverkarna.
Fast den maskinen har ju funnits ett tagEn satsning tycks iaf vara mindre, smidigare och motorsvagare maskiner. Kan hända att det är ett hål i marknaden som behöver fyllas, det är iaf i mina ögon något som saknats. Alla vill inte köra med och förlita sig på rå kraft. Finns de som vill ha lugnare mer kontrollerad men ändå lekfull körning både på och vid sidan av leden. Kommer man högst med en sådan maskin? Nej. Kan man köra där snön är som djupast? Nix.
Spelar det någon roll? Nej, inte för den som köper maskinen.
Den stora massan kör inte så som de extrema åkarna kör. Även om den kundkretsen är den som skriker högst i alla lägen och syns mest för att behovet att synas finns, så skulle många av dem klara sig bra med helt andra maskiner.
Sedan är nog mindre och tamare katter bra för guidade turer och uthyrning i allmänhet.
Om och när de satsar på större kubik får man väl se, med lite tur använder de iaf inte kunderna som främsta testpiloter.