Arctic cat F5 köp tips! (Nybörjare)

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
Hej fundera på att köpa en skoter och hitta en f5 arctic cat -03.
det stog i alla fall så här i annonsen

gått 997 (ärliga) mil boggien renoverades ifjol med alla lager och bussningar samt slides , ny primär variator ifjol då den gamla hade spruckit, kolvar byttes för 250 mil sedan, alla lager till drivaxlar byttes ifjol.

så undrar om de låter som en bra skoter eller inte och funderade lite det där med att den har gått nästan 1000 mil. jag ska kolla på den till helgen och undrar vad jag ska kolla på ge lite tips. ge fördelar med den här skoter och nackdelar

tacksam för era svar"! :D

OBS: min första skoter.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
1000 mil på 6 år är inte så mycket om du slår ut det. Kul med folk som använder sina grejor snarare :) Kan vara både till fördel och nackdel.
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
När det gäller miltal på en gammal skoter ska man gå på skicket framför hur långt den har gått. Alltid bättre med en skoter i fint skick med många mil än en lågmilad som ser ut som stryk.
 

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
När det gäller miltal på en gammal skoter ska man gå på skicket framför hur långt den har gått. Alltid bättre med en skoter i fint skick med många mil än en lågmilad som ser ut som stryk.
ok men hur länge ska jag vänta inann jag ska byta kolvar igen då?

ge tips va jag ska kolla på som chassi elle nå sånt
 
Last edited:

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
ok men hur länge ska jag vänta inann jag ska byta kolvar igen då?

ge tips va jag ska kolla på som chassi elle nå sånt
Jadu, de byttes för 250 mil sedan juh så om 500-750 mil kanske. Bättre att byta innan det rasar dock, billigare så.

Min SRX gick 1200 mil med orörda originalkolvar, men det är ju Yamaha det. :D :rolleyes:

Edit: Kolla efter sprickor i chassiet oxå. :)