Arctic cat m7 efi går dåligt

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
200
0
16
Har inte för så längesedan bytt cylinderfotsfackningar samt topplockspackningar pga att det läckte in glykol i ena cylindern. Efter det har jag kört ett fåtal mil och den har gått som en dröm. Tills idag...Varvar just under 8000 varv men går inte alls fort. Känns som jag tappat hälften av hästkrafterna vid höga varv. Smyger jag upp den i hastighet går den helt ok på höga varv men sen börjar den gå dåligt. Kan inte riktigt beskriva ljudet. Typ som bludder. Låter dessutom som då den går varm och motorn går in i nått felsäkert läge, Om ni förstår vd jag menar.
Kollade stiften och det ser ut som den får för lite bränsle på ena cylindern. Andra såg bra ut. Bytte stift men blev ingen skillnad. Funderar på om jag ska rengöra APV portarna. Eller vad tror ni?
 

MickeF7

Välkänd medlem
30 mar 2013
172
0
16
Bispgården
Låter just som att avgasportarna inte öppnar ! Ta lös dom och gör rent dom håll koll så att du får tebax dom rätt går nämligen att sätta dom åt fel håll ..
sen kan du alltid pallra upp skotern med mattan i luften och gasa, kika så apv motorn drar upp fullt
ska öppna vid 7000rpm nånstans.
 

Lynx58393

Välkänd medlem
13 nov 2012
200
0
16
Upptäckte nu att det är ett stort glykolläckage någonstans. Det är en stor grön pöl under skotern.
Tog in den och såg att det troligtvis läcker i en kylarslangskoppling under motorn. Vettefan hur jag ska komma åt den utan att lyfta ur hela motorn. Kanske går att komma åt om man borrar bort bukplasten?
 
Last edited: