Arctic Cat M8 Sno Pro LE -09

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Jo har så klart kollat på Turbokit men vet inte hur det blir med bränsleförbrukningnen då.
Men självklart hade det vart kul att testa.
Står iså fall mellan CPC eller Boondocker.
Men sen finns det ju färdigkittade skotrar tillsalu "Over there" också.
Hmm... vi får se vad det blir.

http://www.cpcracing.com/

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Vad jag har läst mig till på dom amerikanska forumen så verkar inte bränsleförbrukningen öka så jätte mkt. I vissa fall tom. minskatt bränsleförbrukningen då dom inte har behövt jobba lika hårt för att klara av vad föraren vill göra/inte behövt gasa lika mkt i för att ta sig fram.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Mailade till Boondocker nu ikväll och fick följande svar från Mike.
"You can purchase a turbo kit from us. The Arctic Cat M-8 pump gas kit is $4,295.00USD and we also have a clutch kit for $243.77USD we also recommend Koso duel egt gauge for $359.95USD that would be everything you would need to run the turbo kit. Shipping to Sweden is estimated around $580 to $635.00USD If you have any other questions you can e-mail me and I will get you helped out."

Frakten verkade ju va lite väl tilltagen.
Vad kan ett sånt kitt väga?
Jag har ju köpt med flygfrakt tidigare men det har alldrig blivit över 100 dollar i frakt.

Ska jag köpa detta så blir det att sälja Y-rör, pipa, burk, boondockerbox mm som jag har på idag.

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
Mailade till Boondocker nu ikväll och fick följande svar från Mike.
"You can purchase a turbo kit from us. The Arctic Cat M-8 pump gas kit is $4,295.00USD and we also have a clutch kit for $243.77USD we also recommend Koso duel egt gauge for $359.95USD that would be everything you would need to run the turbo kit. Shipping to Sweden is estimated around $580 to $635.00USD If you have any other questions you can e-mail me and I will get you helped out."

Frakten verkade ju va lite väl tilltagen.
Vad kan ett sånt kitt väga?
Jag har ju köpt med flygfrakt tidigare men det har alldrig blivit över 100 dollar i frakt.

Ska jag köpa detta så blir det att sälja Y-rör, pipa, burk, boondockerbox mm som jag har på idag.
svaret är med all säkerhet ups. kostar fläsk att skicka med ups numer. men fort går det.
iomed att det är sommar så skulle du kunna kolla upp å skicka i kontainer med båt. sånt brukar gå att ordna. då får du en "addres" till kontainern i usa som firman skickar till.
skulle va mumma om nån ville testa ett färdigt turbokit till m i sverige. har varit dösugen på turbo länge. men vägrar vara försökskanin. vill höra från nån här som kört med det en säsong och få ett utlåtande om hur det har fungerat.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Du kan ju alltid höra med Turbomountain här på forumet hur mkt mer bränsle hans maskin drog efter att han satt på sin turbo. Visst, han byggde de sj men de ger iaf en liten gissning på hur stor skullnad de blir :)

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Min BD-box är enbart avsedd för justering av bränsle och lustgas.
Till turbo behövs en box med annan programvara.

Kollade vad det kostade att skicka 22lbs (10kg) med USPS och det skulle kosta ca 90 dollar med Priority Mail international.
Men vad väger ett sånt kit tro?
Beställde just delar till min bil som kommer att gå med container hit från Arizona.
Leverans i Juni-juli så jag blev just ca 6500:- fattigare.

Jag får räkna lite på det.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Skickade mitt turbo kit med DHL 30lbs.. ~13kg

300$ canada dollar!

600 U.S $ är svin mycket.
Men de verkar finnas lite svindlare over there.

Fick offert från MPI på 1st o-ring. ½lbs i kuvert. 65$ ville han ha i frakt o expeditions avgift! :stupid:

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Har nu förhandsbokat ett Boondocker Pump gas turbo kit.
Kostade massor med pengar men man får försöka klara sig över sommarn.
Blir att sälja det som sitter monterat på maskinen idag.
Får hem sakerna till hösten så det är bara att hålla koll här efter en uppdatering.

Väntar med spänning så klart.
Tänkte ja skulle försöka få ut avgaserna i org. hålet.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Väntar fortfarande på mitt Turbokit.
Fick lov att mecka med nått annat istället så jag gav mig på min fyrhjuling och fixade till den för försäljning.
Den blev såld och ny hjuling inhandlades hos NTC i Arvidsjaur.
Såklart blev det också en Arctic.

Får städa ur garaget nu och kolla lite på skotern vad som skall göras.
Funderar på att pulverlacka boggie och A-armar svarta.
Vi får se om ja hinner med det.