arctic cat snopro sx 600 2012 bra skotrar ???

lynxen700

Medlem
7 jan 2013
32
0
1
kalix
hej jag är lite sugen på att köpa en ny skoter och hade då tänkt köpa en 2012as sx men jag har lite funderingar om dem .

1. bra elr dåliga motorer / kända problem??
2. tar den mer bensin en dem äldre snopro:na från 09 upp till 11??
3 : har hört att chassit är lite vekt på dem är det sant?
 

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
alla sx utom 08 o bakat har bra motorer, soppaforbrukningen ar hog eftersom de ar en race maskin kop en efi om du vill ha lagre soppa forbrukning.

starkaste sx chassiet ar 09 till 11 men for hemmabruk a bus ar de inga problem..

personligen gillar ja 09 till 11 battre pga korstallningen

mvh J
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
12ans har klenare chassi än 13, lite vekt längst fram på tunneln. Sedan är fotstegen skönare på 13
Motorerna är jättebra, jag upplevde skillnad mellan min 09 och en 13 men kan ju ha med variatorer att göra, dom går ruskigt bra!
 

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
min var helt stock och vid 37h böts det kolvar å när jag sålde den vid 67h så funkade det den fortfarande galant..

den tar väl ungefär lika mycket soppa som dom andra snopro, relativt lite tar dom ju jämfört med rotax

dom har ju lite barnsjukdommar såsom vek drivaxel, vissa främre svingen brukar gå av uti övre dämparfäste, finns en axel nästan längst bak i boggien som brukar gå av, å så finns det på ett par fler ställen men är det uppdaterat så borde det inte vara några större bekymmer

ja va då helnöjd över min, gick i stortsett problem fritt hela vintern, nå smågrejjer som gick sönder bara men det får man ju räkna med =)