Har inte räknat på dina summor men, tänk på att momsen 25% och tullavgift är separata tilkommande kostnader. Tullens procentsats vet jag inte... kanske går under "MC tillbehör" eller liknande.någon som har råkat ut för felaktig tull dvs ca 48% ?? fick nu att jag skulle betala 1980 för att ta ut ett paket för 4800...
maila dom så ordnar dom det, dom är riktigt bra att göra medBeställde också delar från ccat nyss men jag har inte fått några fraktpengar tillbaka. Betalade med kort via deras paypal tjänst på hemsidan. Ska pengarna bara dyka upp eller måste man mejla dom?
Sorry för OT men kan kanske vara bra att veta för fler än mig
Har räknat med moms efter jag lagt på tullen och räknat på Tullverkets hemsida och de är fortfarande 800 kr fel.Har inte räknat på dina summor men, tänk på att momsen 25% och tullavgift är separata tilkommande kostnader. Tullens procentsats vet jag inte... kanske går under "MC tillbehör" eller liknande.
Framgår det någonstans vad leveransen förtullades som?Har räknat med moms efter jag lagt på tullen och räknat på Tullverkets hemsida och de är fortfarande 800 kr fel.
Hur tänker du nu?Beställde också delar från ccat nyss men jag har inte fått några fraktpengar tillbaka. Betalade med kort via deras paypal tjänst på hemsidan. Ska pengarna bara dyka upp eller måste man mejla dom?
Sorry för OT men kan kanske vara bra att veta för fler än mig
nej de stod ingenting i paketavi'n jag fick från posten, har ringt runt en massa nu och fått tag i AL nummret och har nu fått hjälp av tullverket att jag ska omprövning av värderingen,Framgår det någonstans vad leveransen förtullades som?
Tänkte så dom inte förtullade som kläder eller liknande... 12% avgift då. Se exempel här:
http://www.tullverket.se/innehallao/t/tullochmomsvanligavaror/tullochmomspavanligtforekommandevaror.4.13ca5ad811a0aafa2cc8000927.html
4800 x 0.3 (30%) = 1440 och jag fick 1980 i avgift (+41%)När paypal dragit sin summa.
Exempelvis 754 kr elle. Något. Så gångrar jag det med 0.3 och resultatet jag får brukar stämma rätt bra med vad jag får batala i tull/moms.