Arctic Cat Zr 580 Efi -97

Masen741

Semi PRO sledder
1 jan 2000
27
0
0
Långhsyttan Sverige
Hej på er skoterfantaster!
Jag har en liten fråga.Det är så att en kompis köpt en 580 efi men det går väldigt dåligt vid gaspådrag.Den går väldigt bra på tomgång men den börjar smälla och "blöddra" så fort man börjar röra gasen.Undrar nu om det är nån som kan tänkas veta vad som är problemet.Tackar på förhand


 

Sparr999

Ny medlem
1 jan 2000
4
1
1
Våmhus Sverige
tjenare!!! felet står nog på huven lr stänklappen skule ja tro...nerå... men är det när de är varmt ute? får för mycket soppa... så då dör stiften... men det är ju efi...
 
Reactions: Hedda_68

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
[Uppdaterat: Senast editerat den 25-Aug-03 kl 11:22 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 25-Aug-03 kl 11:21 PM (CET)]Har ni kollat så att det inte är den här "anti-gashäng-brytaren" i gashandtaget?
Det är väl en sådan på din kompis skoter och enligt vad man läst här på forumet så krånglar dom en del...

Annars är det ju en bra idé att kolla om det blinkar några felkoder på EFI-boxen när man vrider om nyckeln.

Lite att börja med i.a.f., hittar ni inget fel så får du väl skriva här igen så kanske någon kunnigare har några andra tips!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Nyfiken som man är så undrar man ju då vad som var fel?

Jag läste det där om snön också och det är ju helt galet!
Typ 4 månader till får man väl vänta innan det blir något som ligger kvar dock, men man vet ju aldrig det skulle inte förvåna mig om vi får en tidig vinter i år (och lång förhoppningsvis!).