Ja hejsan!
Nästa år ska jag köpa en ny skoter så det är lika bra å kolla in skotrar redan nu så kan man provköra olika modeller innan nästa år plus att man kanske hinner köpa en i sommar eventuellt vår, brukar ju vara lite bättre pris generellt på sommarn
Det jag har som krav är 700-800cc motor, den ska tåla stryk och ha en bra skön fjädring och hyffsat smidig. Jag kommer mest att leka med den, lite lössnö ska den funka i, och hoppas med. Märke spelar som sagt ingen roll men priset gör max 45,ooo:- och får (helst) inte heller vara äldre än årsmodell 2000.
Jag har tre starka kandidater
Polaris XC 800 2001
Arctic cat ZR sno pro 800 2002 (Det måste vara den svarta huven, hatar grönt )
Ski-doo MXZ 700/800 2001-02?
Nu till frågorna jag undrar över:
1.Vilka skillnader är det mellan XC 2001 och edge från 02 å framåt?
2.Arctic cat ZR 800 sno pro bra/dålig maskin bättre eller sämre än dem andra 2?
3.Ski-doo MXZ 700/800? vad eller vilka är skillnaderna mellan 2000 och 2001 modellerna?
4.Finns det några andra goda tips på modeller/märken så skriv gärna in en rad eller två
Några bilder så man kommer ihåg dem gamla modellerna oxå
Polaris XC 800
Arctic cat ZR sno pro 800
Ski-doo Mxz
Hoppas ni orkar med å läsa allt och ge lite synpunkter, tips osv.
Nästa år ska jag köpa en ny skoter så det är lika bra å kolla in skotrar redan nu så kan man provköra olika modeller innan nästa år plus att man kanske hinner köpa en i sommar eventuellt vår, brukar ju vara lite bättre pris generellt på sommarn
Det jag har som krav är 700-800cc motor, den ska tåla stryk och ha en bra skön fjädring och hyffsat smidig. Jag kommer mest att leka med den, lite lössnö ska den funka i, och hoppas med. Märke spelar som sagt ingen roll men priset gör max 45,ooo:- och får (helst) inte heller vara äldre än årsmodell 2000.
Jag har tre starka kandidater
Polaris XC 800 2001
Arctic cat ZR sno pro 800 2002 (Det måste vara den svarta huven, hatar grönt )
Ski-doo MXZ 700/800 2001-02?
Nu till frågorna jag undrar över:
1.Vilka skillnader är det mellan XC 2001 och edge från 02 å framåt?
2.Arctic cat ZR 800 sno pro bra/dålig maskin bättre eller sämre än dem andra 2?
3.Ski-doo MXZ 700/800? vad eller vilka är skillnaderna mellan 2000 och 2001 modellerna?
4.Finns det några andra goda tips på modeller/märken så skriv gärna in en rad eller två
Några bilder så man kommer ihåg dem gamla modellerna oxå
Polaris XC 800
Arctic cat ZR sno pro 800
Ski-doo Mxz
Hoppas ni orkar med å läsa allt och ge lite synpunkter, tips osv.