Arctic Cat ZR 900 SnoPro 2003

Pile

Aktiv medlem
21 dec 2011
76
0
6
Sundsvall
Tjena, har skaffat mig ett vilddjur och är riktigt nöjd med prestandan på den, men.. Problemet är att lyset inte funkar samt att hastighetsmätaren ej fungerar. Har skaffat ny pinnbult, hastighetsmätarvajer samt voltregulator då jag hört att det kan vara dessa som spökar på maskinen. Problemet är att jag är ny på detta och vet inte var jag ska hitta den gamal voltregulatorn på den, har kikat men nada, ingen som liknar den nya jag köpte på skoterdelen i Klövsjö (måset passa på att tacka dessa för MYCKET snabb leverans) Uppskattas!

Tacksam för hjälp då jag är ny på skoter som sagt, har ju busat runt på quad innan.
 
E

eMe181

På många maskiner så sitter dom vid kedjehuset, lättare sagt bromskivan typ =)
 

Pile

Aktiv medlem
21 dec 2011
76
0
6
Sundsvall
Har för mig att den sitter på framsidan av höger fotholk.
problemet löst, men upptäckte givetvis tonvis med andra saker..grr...:mad2:
Kabalar som slitits ur sina kopplingstycken så det var bara att dra om kablar och koppla om. nu funkar lyset men nu har jag upptäckt ett par nya problem...
Drivaxel lagret har skurit så det måset bytas, upptäckte det då jag skulle byta hastighetsmätarwiren och hela skiten var löst, den har nog hoppats rätt rejält min maskin innan... suck...
Någon som vet hur svårt det är att byta drivaxellager på den? måset man bort med hela boggin eller? gärna tips på hur man gör... upptäckte dessutom att jag saknar hel/halv ljus omkopplare så jag kör med enbart helljus nu, hahaha, ser ju bra i alla fall, men mötande hatar mig hahaha. ska fixa detta men nån som vet hur jag kan koppla om till enbart halvljus utan omkopplare (knapp)

Tacksam för hjälp!:blink:
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Lysena är jag för trött för att svara på.

Men drivaxellagret är ingen konst, bort med sekundären, sedan är det bara 3 muttrar som håller fast vinkelväxeln, sen ska det gå att ta ut lagret (utan att ta lös boggie eller matta)
 

Pile

Aktiv medlem
21 dec 2011
76
0
6
Sundsvall
hel/halv regleras med bromshandtaget, man för det framåt :) Tog ett tag men kom på det till slut hahaha.
Efter att ha bytt drivaxellager (båda sidor) så upptäckte jag en spännande detalj när jag läset en annan tråd här, ska det vara två spännarmar inne i kedejhuset? jag har bara en, den som går att justera in med skruv, men på en bild jag såg på en ZR600 så sitter det två armar inne i huset med en fjäder mellan...???
 

Pile

Aktiv medlem
21 dec 2011
76
0
6
Sundsvall

Pile

Aktiv medlem
21 dec 2011
76
0
6
Sundsvall
UPPDATERING: Detta är vad som är gjort på den i dagsläget sen jag köpte den.
Gått igenom hela elsystemet.
Bytt voltregulator och samtliga lampor, sitter bla röda LED lampor i instrumenteringen.
Bytt drivaxel lager på både kedjehus sidan och på variator sidan.
Bytt alla oljor till Arctic´s egna rekommenderade oljor,vätskor etc.
Sett över boggie och dämpning och justerat boggien så den reser lite bättre :-D
Bytt rem och stift, plus köpt extra nya.
Tagit bort gamla dekalrester och satt dit nya temporärt då hela skotern ska lackas om till våren.
beställt ny matta 325 lång så det blir en liten modd på boggien med förflyttning, även 32 kammar istället för den med 28 kammar som sitter där nu. (sliten)
Om ett par veckor åker dämparna in på renovering men de funkar som de ska nu, men lika bra att få det gjort riktigt. då lackas även fjädrarna och a-armarna om.

Nu ser jag fram mot kortege från Indal på lördag upp till Sättna och låta besten sjunga ut med sin MBRP burk! skön sång!