Arctic cat

MXZ1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
31
0
0
Hej jag undrar bara varför
det står så många Arctic till
salu överallt?
"Blocket" tex är ju nerlusat
med gröna maskiner.
Är det bara skrot eller?
 

Jaws1

Rookie sledder
1 jan 2000
7
0
0
[Uppdaterat: Senast editerat den 18-Oct-03 kl 11:01 PM (CET) av lofdahl (moderator)]Arctic är bra maskiner, inte sämre än ngn annan. Problemet har väl varit dom äldre efi maskinerna, men å andra sida så har polaris också haft problem med dessa. Och det är bara Arctic och polaris som har vågat köra med efi. Så Arctic är inte skit.
 
S

steffoking

Det är inte fler arctic än andra märken tycker jag, Åker själv arctic och tycker att denna funkar kanon, lättstartad mm
Det jag har märkt är att det inte finns något som är så märkes bindade som skotrar,
åker man tex skidoo så finns det inget bättre,då är allt annats skit. När det gäller
skotrar spelar det nog ingen större roll vad man har, det är som med bilar, sköt om skiten så funkar det
 
G

Goldman

Så fruktansvärt sant så det måste svida skit för 99% av alla. Skoterfolk är så löjligt fanatiska så det finns inte ord. Bra skrivet Steffoking!
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
den ända arctic cat jag har haft kontakt med är zr440 -97, å de va minsann en riktig skitskoter!!
 

illern

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Luleå
>Att skiten alldrig håller!

Jag hatar sånna där märkesbögar som tycker att allt är skit förutom de märket dom kör själv. Arctic håller inte sämre än andra märken, det mästa är rykten som nån polaris, ski-doo älskare har kommit på.

PS. killer machine aldrig stavas aldrig med 2 L }>
 

Pefan

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Östersund Sverige
Visit site
Gjorde en liten undersökning i ämnet på blocket!!
Sökte på kategorin snöskotrar säljes i hela sverige!
Här är resultatet:

Polaris 321st
Arctic cat 106st
Lynx 174st
Yamaha 246st
Skidoo 90st

Så man kan ju säga att du är ute och cyklar....!! =)
 
K

Killer machine!!!

gasar till det rasar??????
Du menar rätt snart alltså???????
 
F

företagaren

Jag jobbar med skotrar och kan tyvärr
säga att Arctic besöker oss mer
än andra märken!
Kvaliteten är ej så bra och det gäller
även de nyare maskinerna.
 
K

King of snow..

Nu är de ju så här att alla ni där ute som åker skoter av alla olika fabrikat,jag undrar själv om varför inte skotrar klarar av den dagliga åkningen.
Men jag har en tanke som slår hårt,jo dagens skoter åkare som nu snart alla,har ju som sakt set alla dessa filmer från andra sidan atlanten(SLEDNECKS.OSV).
De är väl inte så jäv.. konstigt att en standard maskin inte klarar av alla dessa tuffa hopp,å åkning utför berg.
Så min tanke är att om ni nu åker med insidan av hjälmen,så spelar de inte så jäv.. stor roll vilken skoter då åker!
Själv åker jag CAT+EFI å jag har inget å säga om en sådan maskin,inte om någon annan maskin för den delen!

Men sluta å klaga över alla dessa märken å åk skoter istället,de var därför dom byggde snöskotern!!!!!!!!!!!!!!!!
 
K

Killer machine!!!

Hur fan ska man våga sig ut i
skogen med arcticjäveln när fanstyget
rasar hela tiden.
 

King of snow

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Övik
Ja de är bara att åka,för har man bara tid att göra egna små fix på sin skoter så ska de inte vara några problem,men har man tummen mitt i handen så går de inte så jäv.a bra!!!
Så jag undrar hur ni alla anndra gör när de inte fungerar(ni som tycker om att se ner på ARCTIC)sitter ni bara i skogen å tror att den fixar sig själv,för de är inte bara Arctic som går sönder!
Alla skotrar har sjukdomar,men sen vad som händer med vardera märke,de skiter jag i,för mitt nöje är inte att se ner på andra om vilket märke de åker!
Alla har vi vårat eget tycke om modeller,osv,men de jag inte förstår är om man nu kör skidoo,lynx eller polaris,varför ska man se ner på en som kör arctic,de är väl den personens eget val eller?
Om han vill sitta på sin CAT,vad har ni med de å göra,åk de märke du har under arslet i stället för å gnälla!

Men en sak,åk vad fa. ni vill,men sluta å gnälla på vad andra har mellan benen när ni bli från åkta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Hopplöst fall...............

Hej !!

Släpp hörnflaggan nu va, och kom in i matchen !!

Ta och registrera er och diskutera lite seriösa ämnen nu !!

Denna diskusion är totalt meningslös !!


 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Killer Machine!
Vad har du för skoter då som är så himelskt bra?
Ett trasigt motorfäste på 855 mil är väl inget att grina över på min AC.
Åk och var glad, eller är det avundsjukan som spökar igen???
 

MXZ1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
31
0
0
RE: Hopplöst fall...............

vilken cirkus det blir när
man ställer en fråga.
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
RE: Hopplöst fall...............

Jag jobbar med skotrar och kan tyvärr
säga att Arctic besöker oss mer
än andra märken!
Kvaliteten är ej så bra och det gäller
även de nyare maskinern

Snackar massa skit!! Duktig Nisse, äger säkert inte ens en skoter.