Hej du hannes! De gör du rätt i, f7an är ju en mångsidig maskin till hyffsat pris idag, så leta rätt på en välvårdad isf
Ang förlängningen så finns det ju lite olika vägar man kan gå. Jag valde att använda org kylaren till å börja med. Och förlängningen till skenorna är billetx, så jag fick förlänga allt ca 20cm för att snöstrålen inte skulle hamna i nacken. Då kylarn är en bärande del där bak så vart det 2st plåtar att klippa bocka och nita (från varje sida) råkade som sagt radera många byggbilder på just detta, så det är lite svårt att förklara bra.
Lite knepig bockning vid kylaren också på org tunneln, men man kan göra det snyggt endån med enkla medel
Ang mattan så var det inte så värst knivigt, men tog lite tid bara.
Sj använde jag ett vinkeljärn 20x20mm ca 1m som mothåll att skära mot. (Använde el-vinkelslip med tunn skiva, sen va det som att skära i smör, som ryker
)
När väl mattan satt på plats finputsade jag den med slipskiva på vinkelslipen (sandpapper typ 80korn) så fick den mjuk å fin kant hela vägen.
Ajja kanske kan ordna nå bättre bilder på allt å skicka ifall du handlar en kisse å vill förlänga