Arctic m7 går dåligt

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Var och köpte mig en kanonfin m7 162" ltd nyligt. Provkörde och den gick som den skulle, dock hårt underlag.

När jag sedan en vecka senare tar och provkör mer "på riktigt" hemikring så började skotern plötsligt gå lurvigt, blev helt orkeslös och vill ej varva över 6500 rpm.

Felet kom så fort det blev lite belastning, men försvinner ej om man prövar varva ur på hårt underlag.

Felsökte och kollade upp det klassiska som Apv-motorn(fungerar) Vajjrar(Fungerar samt justerade) Insugsgummin(hela) Reeds(hela).

Fick tips om tändspolen så även den är nu ersatt med en ny, samt stift och tändhattar.

Monterade ett munstycke i soppaslangen och problemet blev mindre permanent.

Men det kommer ändå, den går bra emellanåt, och sen så blir den helt orkeslös och varvar dåligt, sen kan den sluta och gå bra en liten stund för att bli orkeslös igen.

Funderar om det kan vara soppapumpen som spökar, vad tror ni?

Tacksam för svar.

:ciao:
 

vickee

Aktiv medlem
2 nov 2013
82
0
6
Har nyligen grejjat med skotern hela helgen en F7a min gick som en ockelbo 300 0-30 gick värdelöst under 5 tusen varv m.m och det va fullt med skit i Efipumpen när man tar lös pumpen tar man lös slangen från den och där inne sitter ett galler/filter och jag tog ståltråd/Tenntråd och pilla ut allt skit där! men du kan väll börja med att ta lös soppaslangen från fuelrailen och se så hur mycket bränsle det kommer det ska komma mycket när du drar i snöret!
 

vickee

Aktiv medlem
2 nov 2013
82
0
6
Men vissa kanske har filter innan pumpen det vet jag inte det hade då inte min!
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Bytte pump idag, det var den som felade! Nu går den som ett skott utan problem :)