Arctic vs Yamma

A

Alle

Okej, jag igen med en ny fråga!

Arctic Zl 600 -99 eller
Yamma Srx 600 -99?

Jag bor i Luleå så det blir lite skogskörning ganska mycke spårning inte så mycket hoppning men jag dras till puder väldigt lätt :D
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Gillar du puder så är inte srx nått för dig..!! ZL är väl lite bättre..! Gillar du köra fort på sjön är srx nått för dig..!!
 
A

Alle

Men nån bra maskin som kostar ca. 40-45000
som går bra i puder, i skogen, på leder, billig att äga och att det håller!!
förresten att köra fast hör till :)
 

Grek

Välkänd medlem
1 jan 2000
252
0
16
Luleå Sverige
Annars så kan du ju faktiskt köpa dje en ZR också, med fördel stötdämpare.. dock är ZL:en bredare mellan skidorna :)
 

_Mange_

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Härnösand Sverige
Eller så tar man SRX:en 600 och kör ifrån alla andra!
det var väl en av det lättaste frågorna att besvara :)

srx 600 går inte dåligt i djupsnön med 32hk, många skriver att de är kass i djupsnö men de kan inte köra skoter heller!
 
M

Matti

Arctics -99:eek:r går väldigt fint i snön för att vara kortbandare. Har en kompis som har en ZR700 -99:a som går grymt i snön. Den är bromsad till 105hk tror jag, men hänger ändå av bla Lynx Enduro 700RER -02 (bromsad till 122hk) och även en Lynx RAVE 800sp -02 (bromsad till 132hk) första 100 metrarna ute i pudret. Detta är hårda fakta och inget svammel eller troende, sett det med egna ögon upprepade gånger!!!

Arcticen har en väldigt flack och bra attackvinkel på mattan. Han har också 32-kam medan Lynxarna i och för sig bara har 30mm. Den är ju också okopplad i boggin och hissar upp skidorna en del vilket gynnar snöframkomligheten.

Bara lite funderingar / Matti
 

PJ

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
jag har en förlängd -00 zr 600 som jag har tänkt sälja.
mycket fin, 345s matta med 32 mm kammar. bra på allt. går att återställa till kort om du hellre vill det.
50000:-
070-3147434
 

PJ

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
i gällivare. byte? helst inte men mot vad å hur mycket pengar? har lite bilder förresten. maila mig om du är sugen. eller ring.

big_bandit@swipnet.se
obs. addresen är ett alias inget annat...=)
 

skoter2

Rookie sledder
1 jan 2000
6
0
0
Jag tycker att du ska ta yamman, funkar ganska bra på leden trots sin blyga fjädringsväg, i snön däremot är nog ZL vassare, men varför inte satsa på en ZR 600 istället, betydligt bättre dämpare som är bättre anpassad för hårdare ledkörning, ZL har inte alls samma köregenskaper efter led. Srx har en jäkligt rolig motor och ljudet kan man inte få nog av.
 

PJ

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
njaa, inte sådär vrålsugen på en sån.... men du kan ju alltid höra av dig om du säljer den. jag har inte annonserat än. men jag ska nog göra det nästa vecka.