Det kan ju fortfarande vara originalmotor där fast du har två förgasare. Det fanns dubbla förgasarkit att köpa till denna modell och jag var ytterst nära att köpa ett par.
Minns jag inte fel så var det en suzuki 5000fc motor, där fc står för fancooled (fläktkyld)
Men men, det är ju dock 15 år sedan jag ägde en sådan.
Eftersom du har dubbla gasare så får du kolla att synkroniseringen stämmer.
Att trottlarna lyfter exakt gentemot varandra.
Det kanske är bytt vajrar på den så synkningen blivit fel!
Skruva isåfall ut tomgångsskruvarna helt så trottlarna bottnar helt.
Justera sedan på vajrarna så du ser att trottlarna lyfter samtidigt.
Sen när det är klart kan du labborera med tomgångsskruvarna.
Skruva tills du känner att den precis tar på trotteln, gäller båda gasarna.
Sen skruvar du båda lika mycket tills du uppnåt bra tomgångsvarv.
Obs! kontrollera även förgasargummina så det inte finns sprickor ock dyligt.
Får den tjuvluft där så blir bränsleluftblandningen fel och då kan det påverka tomgången.
Lycka till!!