Artic cat wildcat -93

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
Hej det är så att i vintras så körde jag med min artic cat wildcat 93a och då gick dragsnöret av och då tog jag bort magnapullen och då rammlade svänghjulet av:S då hadde vevaxeln gått av precis där svänghjulet sitter. så nu i sommar har jag svetsat dit de och skruvat fast svänghjulet.Jag har testat starta skoter och den startar ju.Men kommer det att hålla? Eller kommer det gå av igen?Någon som vet? Tacksam för svar. Om någon förstår vad jag menar.
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
hmm... är de inte härdat stål vevaxeln är gjord av?? isf så har de ju tappa härdnigen då man svetsar i de å blir skörare än vanligt stål... annars så även om de vänligt stål så hadde ja nog sattsa på att hitta en bättre beg vev å köpt den... för de ju trotts allt lite snurr där å vibrationer så... men varför har den gått av?? dåliga lager i veven???
 

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
fusk av den som bytte stator på skotern.Han hadde inte skruvat fast muttern rigtigt hårt så den hadde gängat upp sig :S
 

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
48
Örebro
fusk av den som bytte stator på skotern.Han hadde inte skruvat fast muttern rigtigt hårt så den hadde gängat upp sig :S

Skulle det mot förmodan hålla så tror jag att skotern inte kommer att gå så bra då du borde ha fått en Jä...a obalans där du svetsat. Min Powder 600:a hadde samma problem fast på Variator sidan så jag revmotorn o bytte vevaxeltapp + rikta vevaxeln dyrt men det vart jäkligt bra tappen kostade ca 2000kr köpt från usa Alpha sports och sen i och urpressning + balansering gick på 1600kr det är värt o göra det nu går min skoter mycket bra.
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
Hej det är så att i vintras så körde jag med min artic cat wildcat 93a och då gick dragsnöret av och då tog jag bort magnapullen och då rammlade svänghjulet av:S då hadde vevaxeln gått av precis där svänghjulet sitter. så nu i sommar har jag svetsat dit de och skruvat fast svänghjulet.Jag har testat starta skoter och den startar ju.Men kommer det att hålla? Eller kommer det gå av igen?Någon som vet? Tacksam för svar. Om någon förstår vad jag menar.
Byt ut den där delen av vevaxeln utan att ens fundera:stupid:...du kommer köra omkring med en tidsinställdbomb....utan att veta när den kommer att detonera..bara att den kommer göra det!..att svetsa en evaxel som gått utav e ngt man inte gör bara...det e inte funktionabelt och riskabelt..det är en tung roterande massa som kan ta sönder stora delar av din motor o ev dig själv:eek:.köp en beg vevaxeldel o byt ut den illa kvickt e mitt råd till dig:p
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Byt ut den där delen av vevaxeln utan att ens fundera:stupid:...du kommer köra omkring med en tidsinställdbomb....utan att veta när den kommer att detonera..bara att den kommer göra det!..att svetsa en evaxel som gått utav e ngt man inte gör bara...det e inte funktionabelt och riskabelt..det är en tung roterande massa som kan ta sönder stora delar av din motor o ev dig själv:eek:.köp en beg vevaxeldel o byt ut den illa kvickt e mitt råd till dig:p
word