Assault -11 felkodar på 524007-2

rasseT

Medlem
12 jan 2014
26
0
1
Skellefteå
Hej,

Köpte för ca 2 veckor sedan en assault 800 som går grymt bra!

Men nu när jag var upp till fjälls för att köra så började den tända motorlampan och felkoden jag får fram är 524007-2. Som tur är så köpte jag den från handlare med 6 månaders garanti vilket innebär att den står och får omsorg hos dom just nu, men vad har ni för erfarenheter av att det brukar vara för fel när detta förekommer?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.091
888
113
Stora Blåsjön
Hej,

Köpte för ca 2 veckor sedan en assault 800 som går grymt bra!

Men nu när jag var upp till fjälls för att köra så började den tända motorlampan och felkoden jag får fram är 524007-2. Som tur är så köpte jag den från handlare med 6 månaders garanti vilket innebär att den står och får omsorg hos dom just nu, men vad har ni för erfarenheter av att det brukar vara för fel när detta förekommer?
524007-2 = Fuel Type Selected - Signal Out of Range

Troligen har du tappat motståndet till bränsle valet. Eller någon kabel som är dålig dock är den kabeln typ 5cm ut från kontakten så det är lätt att undersöka.
 

rasseT

Medlem
12 jan 2014
26
0
1
Skellefteå
524007-2 = Fuel Type Selected - Signal Out of Range

Troligen har du tappat motståndet till bränsle valet.
Jajjemen, inte tappat men det var dåligt, så detta gick under garantin! kändes ju jääävla skönt att det inte var några större bekymmer när man för första gången köpt sig en skoter for lite pengar :)