Assault bredd till pro bredd?

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Funderar på att montera smala framvagnen (PRO a armar) till min assault -11.

Hört att det finns någon hylsa att montera i dämparen för att den inte ska bli för lång.

Vars hittar man dessa hylsor?

Hur fungerar dem?
 

Erosty

Medlem
17 okt 2011
14
0
1
Funderar på samma sak, synd att det inte finns lika prisvärda paket som till ski-doo där man får komplett 91 cm framvagn för ca 500dollars... Har varit nära att beställa ars fx vagn men nu ser det ut som det är konstruktionsfel på dessa armar så tur att man hållit fast i pengarna... Men vore bra att få reda på hur man kortar dämparna på bästa sätt?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Så här fina blir z bros framvagnarna:











Dom har tydligen återkallat samtliga nedre a-armar av den nyare typen...

Ang hysan: man måste isär med dämparen och lös med kolven sedan sätter man en lämpligt lång aluminiumhylsa så man får rätt längd på dämparen, det man gör är att man hindrar dämparen att "fjädra" ut fullt.
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Har själv Z-Bros och som jag fattat det så antingen skickar man in den för förstärkning eller så kasserar man armarna man har och får nya hemskickade. Tror att det senare alternativet bara gäller internationella kunder. Givetvis måste man bevisa att man förstört armarna så att dom inte går att använda igen.

Turligt nog så har jag inte hunnit montera mina så det är inga större bekymmer :)

Ganska säker på att Z-Bros är ett säkert köpt frånsett detta misstag, väldigt omtyckt på andra sidan pölen, men köper du Asker's så har du support på nära håll om det skulle bli nåt strul.
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Hur blir dämparna efter man monterat hylsorna?

Mindre fjädringsväg bör det väl bli?