Assault rmk / PRO rmk boggieskenor

Mmb

Aktiv medlem
4 dec 2011
58
0
1
Har PRO rmk och assault rmk samma boggieskenor eller är det något som skiljer dem åt?

Sitter och funderar om man skulle ha köpt några starkare eftermarknads skenor, men hittar bara till PRO rmk så jag gissar att det är samma?

Anledningen är att jag har knäckt båda skenorna på assaulten.

Om det är någon som vet en bra sida man kan beställa från så dela gärna med er. :)
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Du kan ej köpa PRO skenor pga att dom är mindre vinklade än assaultens, vilket kan få ett tråkigt slut om dom en vacker dag bestämmer sig för att sticka ut genom mattan :)

Om du ska använda PRO skenor måste du flytta om främre boggiefästet till samma hål som PRO har.

Hade varit intressant o höra hur det gick till??
 

Mmb

Aktiv medlem
4 dec 2011
58
0
1
Du kan ej köpa PRO skenor pga att dom är mindre vinklade än assaultens, vilket kan få ett tråkigt slut om dom en vacker dag bestämmer sig för att sticka ut genom mattan :)

Om du ska använda PRO skenor måste du flytta om främre boggiefästet till samma hål som PRO har.

Hade varit intressant o höra hur det gick till??

Okej tack så mycket för svar. :)


Lång flygtur, stenhård landning..
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Ok, vars kröktes dom?

Tycker mina har hållit över förväntan faktiskt, trots riktigt dåliga landningar vissa gånger.
 

Mmb

Aktiv medlem
4 dec 2011
58
0
1


Både jag och polaren krökte båda skenorna på samma dag, vi har likadana skotrar och krökte på samma ställe, det som syns på bilden.
Det var andra dagen på en 7 dagars fjällresa så vi for och riktade. De höll till sista dagen då bådas gick av på samma ställe som dem kröktes första gången, men det var inte så oväntat med tanke på hur spruckna skenorna var. :)
 

benkoilovikka

Aktiv medlem
16 dec 2009
58
0
6
Lovikka
Jag och min kusin håller på att göra cnc-skurna/frästa förstärkningar till just assaulten, när skotersäsongen tar slut här uppe ska skotern plockas isär så vi kan ta alla mått från skenan exakt.

Tanken är att den ska bli ett kitt som säljs för kanske 3000kr komplett med alla bultar och allt som behövs, aluminiumförstärkning.
Det ska kunnas monteras utan att plocka bort boggien från skotern.

Skicka ett pm om det är intressant så gör vi några fler när vi gör!
Mvh Benjamin
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
893
113
Stora Blåsjön
Jag och min kusin håller på att göra cnc-skurna/frästa förstärkningar till just assaulten, när skotersäsongen tar slut här uppe ska skotern plockas isär så vi kan ta alla mått från skenan exakt.

Tanken är att den ska bli ett kitt som säljs för kanske 3000kr komplett med alla bultar och allt som behövs, aluminiumförstärkning.
Det ska kunnas monteras utan att plocka bort boggien från skotern.

Skicka ett pm om det är intressant så gör vi några fler när vi gör!
Mvh Benjamin
Skulle kunna va intressant. Lägg gärna upp bilder på hur dom ser ut sen, så kanske fler vill ha också.
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Jag och min kusin håller på att göra cnc-skurna/frästa förstärkningar till just assaulten, när skotersäsongen tar slut här uppe ska skotern plockas isär så vi kan ta alla mått från skenan exakt.

Tanken är att den ska bli ett kitt som säljs för kanske 3000kr komplett med alla bultar och allt som behövs, aluminiumförstärkning.
Det ska kunnas monteras utan att plocka bort boggien från skotern.

Skicka ett pm om det är intressant så gör vi några fler när vi gör!
Mvh Benjamin
Har det blivit några förstärkningar gjorda?