Assault Switchback -11

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
[video=youtube;PGPaAeGE2R0]http://www.youtube.com/watch?v=PGPaAeGE2R0[/video]

var ju bara tvungen att få min maskin på film, ett kort litet res på plan mark :)

[video=youtube;NwweY4YsqGs]http://www.youtube.com/watch?v=NwweY4YsqGs[/video]

hemma på bakgården, ställde om lite i sekundären
 
Last edited:

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
vad har du för setup på din maskin ?
variatorer ? drevat ? eller reser dom så där fruktansvärt orginal ? ;D
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
jag tänkte på han som lagt upp klippen i första hand.
vad är det för drevning på rmk´n ?
är det pro rmk drevning eller ?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
jag tänkte på han som lagt upp klippen i första hand.
vad är det för drevning på rmk´n ?
är det pro rmk drevning eller ?
Japp. 3 kugg ner på lilla och 3 kugg upp på stora. Dom är sjukt högt drevade original.

Kortisar som på hans film gör dom hela tiden men på min film var det ovanligt bra fäste.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
så dom är drevade orginal för att gå typ 180km/h .
det är inte intressant alls i mitt tycke, att åka fort som fan efter isen tex :p

sitter och sneglar på switchback assault så forskar lite om dom.
hur tycker du om fjädringen ?
hört en del som säger att den är inte alls speciellt bra i boggien bla.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
så dom är drevade orginal för att gå typ 180km/h .
det är inte intressant alls i mitt tycke, att åka fort som fan efter isen tex :p

sitter och sneglar på switchback assault så forskar lite om dom.
hur tycker du om fjädringen ?
hört en del som säger att den är inte alls speciellt bra i boggien bla.
Helt standard passade den inte mig men det är ju lätt att ställa om. Jag kör extremt lite led så jag är inte rätt person att fråga.. :)
Jag har kört drygt 140 (mätarfart) med den nu och då tror inte det var stopp där. Jag skulle ha drevat ner mer när jag ändå var igång..
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
har Pro RMK dreving, Back Country 44mm, Motorhusets variator-kit och knäckt bakbåge
Fjädringen är helt bra till min körstil förutom främre boggiedämparen som är lite väl mjuk ibland, går att ställa annars så resten av fjädringen passar
Med originalmattan reser dom skidorna men inte rakt mot skyn som dom gör nu, lite irriterande ibland när man klättrar i lössnö då den vill slå över ibland.. men går otroligt bra i snön annars!
Fick ihop ynkla 210 mil på maskinen
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
är det någon som har information vad det kommer skilja på switchback assault 11 jämnfört med 12:an.
förutom färgen,mattan och elstart då.
någon som vet om det är något annat ? hört nått ?
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Är sugen på en sb assault 800 2011. Frågar nummervis så ni lättare kan svara. Vore tacksam för ett par svar. :)
1. Mattan. 35mm orginal. Duger det? Körde en sb 136" med 44 matta förra året och klarade mig gott på det. Dock kanske man ska avancera lite mera skog kommande säsong.
2. Skillnad på en pro rmk och en assault?
3. Skillnaden rent allmänt mellan min tidigare skoter och sb assaulten. Kör en sb lx 600 136a med 44matta.
4. Om jag går över och tittar på en rmk 144" från 2010 med 51mm matta. Klarar sig den bättre i snön? Mycket bättre? Klarar den av att skjutsa runt frugan ibland?
Äh, hade jättemånga funderingar tidigare idag men glömde bort dem. Vill ha vinter nu :S
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
1. Nej den duger inte, vi har en challenger extreme 51mm på vår, grymt bett/fjäll på led och fungera mycket bra i puder!
2. den är kortare:) och inte lika brutal i puder men helt ok! den har större kyksystem än PRO. Annan fjädring i boggi och betydligt bättre framvagn (för fjäll/led) Bredare fotsteg.
3. A SWB förmodligen bättre på alla tänkbara sätt!
4. Tvivlar starkt på att en -10 RMK är bättre, på vad????
5. Ja, det går bra att åka 2!
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
1. Nej den duger inte, vi har en challenger extreme 51mm på vår, grymt bett/fjäll på led och fungera mycket bra i puder!
2. den är kortare:) och inte lika brutal i puder men helt ok! den har större kyksystem än PRO. Annan fjädring i boggi och betydligt bättre framvagn (för fjäll/led) Bredare fotsteg.
3. A SWB förmodligen bättre på alla tänkbara sätt!
4. Tvivlar starkt på att en -10 RMK är bättre, på vad????
5. Ja, det går bra att åka 2!
Den duger inte som jag allstå misstänkte. Men om man jämför med en 600cc med 136 tum och 44 matta då? Jag tror 144an med 35 mattan klarar sig bättre i snö? (tyckte min fungerade okej i lössnön) :)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
originalmattan skottar otroligt bra för att vara på 34mm, ger ett bra flyt och jag drygade ut en 110 mil innan jag böt till en backcountry 44mm
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
ursäkta om jag är efterbliven men vad är det för drevning på switchback assault -11 och vad är det för drevning på pro rmk - 11 ?
när man kollar på polaris partscatalogs så blir man inte klokare eftersom att det står massa olika på samma maskin .
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
ursäkta om jag är efterbliven men vad är det för drevning på switchback assault -11 och vad är det för drevning på pro rmk - 11 ?
när man kollar på polaris partscatalogs så blir man inte klokare eftersom att det står massa olika på samma maskin .
Det står olika på grund av att i Usa så fick man välja mellan två mattor. Sverige har den högre drevningen.

Det skiljer 3 kugg på varje drev j'mfört med Rmk.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
funkar det med samma kedja vid neddrevning ? vid eventuellt köp för mig av en 12:a så blir det nog rmk drevning och variatorkit. men det får nog PF Racing sköta ;D matt byte behöver man inte eftersom det sitter 51mm på 12:an .
lustigt att det är samma drevning på 11 och 12:an när det är annan matta.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jo är samma kedja som sitter i PRO RMK som det sitter i SWB Assaulten så funkar med RMKns drevning i SWB utan problem :)