avgassystem/ pipa

lynx__

Medlem
27 dec 2005
44
0
1
Hej. undrar om man kan sätta på pipa och slutburk från en polaris xc 500 -99. på en skidoo formula 500 -98. jag undrar om skotern blir att gå sämre av det lr är det ungerfär likvärdigt. (bytets pga av crash)
 

lynx__

Medlem
27 dec 2005
44
0
1
men det lär ju gå att monterar med lite modifikationer. undrar skotern kommer gå skit efter byte?
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
De kanske passar fysiskt men de kommer inte fungera då en pipa (expansionskärl) är avstämd för en specifik modell. De vill säga att de bara går att ha en pipa (expansionskärl) gjord för din skotermodell till din maskin, annars blir de fel pulser o.s.v. vilket resulterar i att skotern går skit eller att den skär.
Lycka till! :ciao:
 

lynx__

Medlem
27 dec 2005
44
0
1
okej. tackar så mycket. tror ni det finns nå trimpipa och burk till skidoo formula 500 -98 då? hela skiten sitter ju ihop alltså pipa och slutburk.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Hej.

1. Jag undrar om man kan sätta på pipa och slutburk ifrån en
Polaris XC-500 ( 1999 ) på en Ski-Doo Formula 500 ( 1998 ) ?

2. Jag undrar om skotern kommer att gå sämre av det eller är det ungerfär likvärdigt ?

Måste bytas pga av crash.
1. Enligt min åsikt: Ja det kan du göra.
I detta fall rör det sig om 2 motorer vars kubik och övriga parametrar är inom snarlika specifikationer så att säga.

2. Jag skulle vilja säga att de kommer att gå ganska så likvärdigt.



* Ta och mät och jämför på respektive stingers diameter samt utlopps diametern på slutburkarna !

* Håll dock ett öga på stiften i början och bestycka gärna upp förgasarna lite bara för att varas på den säkra sidan


.