bästa barnskoter.

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Har ni några tips på barnskoter man ska köpa? Grabben är helt bestämd på spara ihop pengar och köpa en egen maskin, Har ju sett Articcat 120,lynx150 å polaris, sen finns ju alla andra märken! ge mej tips och råd på en bra prisvärd maskin!, den ska köpas nästa år, han är ju fortfarande bara 3år än. sagt att man ska vara 4 innan man får en skoter :rolleyes:
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
De finns ju ochså Snow Runner, och dom är ju inte billiga heller!

Undra om dom inte är lite större för dom har ju back också...
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Jag har erfarenhet inom turism och där har vi haft 2 skotrar Polaris och Articcat.

Båda har fungerat klockrent!!!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
annars kan man köpa en gammal et 250 typ och sätta ett slang klammer bakom gas handtaget så man bara kan gasa lite. så hade jag det när jag började köra skoter och sen när han har blivit större tar ni bort klammret
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Men kan ni säga allvarligt att en Et250 är en lämplig barnskoter till en 4åring? Om han kör mot en plogkant kan han aldrig en flytta på den.
OK är man kanske 8-12år så kan jag hålla med att en sån är betydligt bättre å billigare men tror inte på en sån till en 4åring
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Precis som du säger den är alldeles för tung och barnet kan lätt skada sig om man jämför med moderna barnskotrar som artic och polaris 120 cc..
Dom väger inte många kilon, du bär ensam en sådan skoter.
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Jå, kanske en ET är lite för stor/tung för en 4 åring, så de kanske skulle vara bra att börja med dom så kallade barnskotrarna, men sen som "andraskoter" så skulle en ET 250/340 vara bra...
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Ok. men de är ingen som har nått pos/neg att säga om polaris/lynx/Artic´s barn modeller.? bra å dåliga grejer med respektive maskin! Måste väl finnas en uppsjö av folk HÄR som har skotrar åt sina barn..
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Jag köpte en Snowking av jula åt min son när han var 4år
Och man kan säga att man får vad man betalar för, den har ingen magnapull så elstarten måste fungera
jag har bytt batteriet, satt dit ett bra batteri inge kina-skit . kina batteriet höll 3-4 körningar sen dog det.
Solenoiden pajade efter 3 veckor.
Efterdragit ALLA bultar, muttrar och skruvar för dom var lösa och vissa lossnar direkt pga bristfällig kontstruktion
plåten under är punktsvetsad och har lossnat två ggr
Jag har rensat luftburken för den chokade motorn så när den blivit varm så stannade den uti ett.
rutan sprack, den blev väldigt skör av kylan
många gummidetaljer visar tecken på sprickbildning redan efter ett drygt år.
Motorn går dock mycket bra, startar direkt även om den stått månader och den pinnar på i ca 30km/h
Men hade jag gjort ett nytt barnskoterköp så hade jag köpt en Arctic eller Polaris miniskoter som är av betydligt bättre kvalité,
dom är dock dyrare, mindre och långsammare men för att slippa kina-rackel så är det värt det.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Har bara positivt att sägas och artics 120 cc.

Vi brukar ha igång skotrarna i 3 timmar i sträck och hittills har de funkat bra, enda mna har behövt göra är att tanka.
Någong gång har man fått byta tändstift

Så det jag kan rekomendera artic eller polaris
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Vi har precis börjat titta på en barnskoter åt våra barn 3, 5 och 7 år. Så jag tar upp denna tråd igen.
Min bror köpte snow king och är väl skapligt nöjd, elstarten har slutat fungera men annars har den rullat på.

Är ju alltid lite skeptisk till China grejjer och tror också att polaris och arctics 120cc är av bättre kvalitet med bättre andrahandsvärde för säljaren.

Har ski-doo slutat sälja sin 120cc sedan några år?
vad är skillnaderna idag på arctics och polaris?
är det värt att ens titta på gamla kitty katt.. känns som en plåtlåda med ett rullband på?
många verkar sätta på kitten man kan köpa från USA för att göra skotern bättre. är det någon som provat och kan kommentera?

all info är välkommet
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Glöm inte bort yamahas snosport!
Är lite större än dom andra, men går mycket bättre.

Finns nog inget negativt med varken arctics, polaris, skidoos eller lynx barnskoter.
Dom bara går och går:)
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Min grabb har en lynx 150 och den går sakta, är lättstartad (tecumseh motor) och går faktiskt riktigt bra i snön... med han på alltså:) 3år gammal
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Glöm inte bort yamahas snosport!
Är lite större än dom andra, men går mycket bättre.

Finns nog inget negativt med varken arctics, polaris, skidoos eller lynx barnskoter.
Dom bara går och går:)
Hittar man en yamahas snosport till salu köp direkt. Men,men vart hittar man en till salu??