Bästa beg skoter 15-20 tusen ?

mattias1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
83
0
0
Det här var väldigt svårt köp.....fast man bestämmer vad för skoter man ska köpa, så vet man ändå inte vilken av dem man ska ha( de är ju förståss olika fast det är samma skoter, pga att de är begagnade..)
 

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
ja som sagt ska du inte ut på nå värre luftturer så kan jag varmt rekommendera yamaha exciter iaf.... :)

har 28mm challengermatta på mi´n.... skyfflar på rätt mye bättre än en original matta skulle jag tro :)
 

mattias1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
83
0
0
Hurdana luftfärder pallar den då? Har ju inte haft nån skoter innan så jag vet inte hurpass mycket luftturer det kommer bli.. man kan säga att jag inte vet hurdan skoterförare jag kommer bli..har bara kört andras skotrar och då hoppar man ju inte.. :)
 

Mongo

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Någon som förresten vet skillnaden på en indy 500, indy 500 efi, och indy 500 sp?
Vad har de tex för torrvikt?
 
H

host

skillnaden är väl att med en EFI får du nån häst mer och den går mycket billigare så länge inte insprutningen jävlas!!!!!!!!
 

mattias1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
83
0
0
Har också hört att polarisar skär relativt lätt, ligger det nån sanning i det?
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
hade en exciter 2 sx -93 när jag var lite yngre, och det var skruva före och efter varje gång man hade kört i princip, vevaxeln gick av, statorn pajjade osv osv =) men kul skoter när den funkar, den är ju vätskekyld och har 94 hk, den är mycket roligare än en vanlig =)
 

Zone

Aktiv medlem
1 feb 2007
62
0
6
Lycksele
Brorsan har en Lynx 3800 Rave med 583:an, går riktigt bra och fjädringen är fin och det är ju en Lynx så chassit är ju stabilt. Han har förlängt den till 345 och bytt till en 32mm matta så nu går den riktigt bra i snön med.
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Kan bara hålla med. Exiterns fjädring består till stor del av att chassit fjädrar, känns fel att köra hårt med den. Däremot lynxens chassi är styvare, jag kör en enduro -94 med öhlinare som jag är helnöjd med. En annan jobbig sak med äldre yamaha är dom inte har nån stabilitet när man ska spänna fast dom på släpvagnen, detta pga chassit. men annars är det nog ingen dum skoter.