Bästa "bergsget" för våran svenska fjällvärld?

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
Skulle vilja påstå Polaris RMK modell 06/07. Går bra och framför allt, SER mycket bra ut, vilket är väsentligt i dagens skoterkretsar.

Over and out.

E

ejwbegysv

Vill du ha körglädje så är det Skidoo Summit som gäller :cool:

RMKn har för mycket busskänsla tycker jag,,,

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Om ja skulle få välja en maskin så skulle jag nog tagit M7:an eller kanske en summit 800 ;) m7:an har ju fått bra kritik å sen så gillar jag rev chassit ;) men kanske en renegade skulle funka lika bra som en summit för mig, åker inte i så många riktigt branta backar :p

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
garanterad delad =D Själv säger jag articcat m5, farsan har en sådan. går riktigt fint i mkt snö och klättrar på lika bra som 600/800/1000cc. Och den är ju betydligt mkt lättare och framförallt mer bensinsnåla :) En duglig skoter som man ska busa ;D

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
garanterad delad =D Själv säger jag articcat m5, farsan har en sådan. går riktigt fint i mkt snö och klättrar på lika bra som 600/800/1000cc. Och den är ju betydligt mkt lättare och framförallt mer bensinsnåla :) En duglig skoter som man ska busa ;D
Att den klättrar lika bra som en 600-1000cc kan vi ju dementera direkt.
Varför skulle det finnas skotrar på 1000cc om man tog sig fram lika bra på en 80hk 500cc?

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
hur mycket soppa vill m5an ha om du plågar den?
e lite sugen på en sån som andra skoter

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
Min drar cirka 1.8 om jag ligger runt 100 på led och kanske 2 om man våldar ordentligt i snön

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
Att den klättrar lika bra som en 600-1000cc kan vi ju dementera direkt.
Varför skulle det finnas skotrar på 1000cc om man tog sig fram lika bra på en 80hk 500cc?
Därför dom vill ju att man ska kunna köra fort också inte bara 120 som med m5an och jag garanterar dig m5an tar sig grymt bra i snön!
jag har klättrat i från till ex renegade,rx1,iq,summit , osv
det e mycke kraft i en sån liten motor...
den tar dig dit du vill storleken spelar nästan ingen roll!

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
En mountain skoter går oftast inte fortare än 120, kör man mycket fortare än så blir det tråkigt nästa gång man ska ut i lössnön och tro att det ska skotta på som vanligt :)

Att ta sig fram sitter till 70% på vilket blåbär det är som styr maskinen.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Därför dom vill ju att man ska kunna köra fort också inte bara 120 som med m5an och jag garanterar dig m5an tar sig grymt bra i snön!
jag har klättrat i från till ex renegade,rx1,iq,summit , osv
det e mycke kraft i en sån liten motor...
den tar dig dit du vill storleken spelar nästan ingen roll!
Att den tar sig fram bra i lössnö tvivlar jag inte det minsta på, men när det blir riktigt brant tillsammans med mycket snö behövs det mer effekt så enkelt är det bara.

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
HAHA vilket skämt, körde förra vintern mot en M5 och en F7, de kom inte ens upp halvägs där jag och kompisen åkte. Ska du klättra brant behövs Hög! matthastiget=mycke hästar och hög soppaförbrukning. Finns liksom ingen genväg där... På en platt myr med mycke snö funkar mindre maskiner alldeles utmärkt, men hög höjd och brant, då är det andra bullar som gäller. Min maskin gjorde 160km/h och ja, det är inte trevligt i de hastigheterna med lång högkamsmatta. det var en Vertikal Escape 800 159´