Bästa "ledracer" ?

E33T

Välkänd medlem
1 okt 2006
142
0
6
Sundsvall men snart Älvdalen
Vilken Sportmaskin tycker ni är bäst överlag? För å nackdelar!

Jag tycker att min EdgeX 800 VES -02 är lysande för mig som väger som en karl! Acc och power så det räcker (ett tag(mycket vill ha mer)) nackdelen som många tycker är tyngden men har man lite anledning till sin vikt bortsätt muskler i vila så är det inga problem tycker jag!:D

Hoppas på en bra och rolig debatt om detta ämne!:cool:
Men jag vill inte ha några elaka märkes påhopp!!!

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Är inte lederna allt för raka utan svänger mycket och är allmänt sönderkörda så gillar jag verkligen min rev 440 då det är där den kommer till sin rätt. Då går det att åka fort.

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Är inte lederna allt för raka utan svänger mycket och är allmänt sönderkörda så gillar jag verkligen min rev 440 då det är där den kommer till sin rätt. Då går det att åka fort.
Håller med Gulingen. Det går att piska på rätt duktigt med 440 på leden

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Edge X 600 -02 säger jag. Den har ju blivit framröstad "BLS" Bästa Ledskoter.

2002 då den kom så var den etta, året efter så var den bästa 600:a och var med på top 3 eller 4.
Vad säger man världsklass ;)

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Alla vill ju bara framföra sin egen skoter. Man kan tro att de aldrig testat nån annan...

Det finns ju olika leder också. I fjällen kan det vara långsträckta ganska raka leder, där tycker jag nog att RX1 GT är det bästa man kan åka. Kanon fjädring, ett sjujäkla drag, rapp på gasen som få. Skönt ljud också.

Ska man åka på skogsleder i inlandet ska man nog ha en riktig sittaner-skoter, man tjänar inte mycket på att stå upp när det är gas-broms-gas hela tiden är min erfarenhet. Tror att jag skulle välja en F7 i det läget, ett jäkla klös i den med och låg tyngdpunkt.

Men som alltid så köper man ju inte en skoter enbart för att man ska köra led runt där man bor, man vill ju gärna ha en så allround som möjligt - därför äger jag ingen av ovanstående skotrar.

E33T

Välkänd medlem
1 okt 2006
142
0
6
Sundsvall men snart Älvdalen
Alla vill ju bara framföra sin egen skoter. Man kan tro att de aldrig testat nån annan...

Det finns ju olika leder också. I fjällen kan det vara långsträckta ganska raka leder, där tycker jag nog att RX1 GT är det bästa man kan åka. Kanon fjädring, ett sjujäkla drag, rapp på gasen som få. Skönt ljud också.

Ska man åka på skogsleder i inlandet ska man nog ha en riktig sittaner-skoter, man tjänar inte mycket på att stå upp när det är gas-broms-gas hela tiden är min erfarenhet. Tror att jag skulle välja en F7 i det läget, ett jäkla klös i den med och låg tyngdpunkt.

Men som alltid så köper man ju inte en skoter enbart för att man ska köra led runt där man bor, man vill ju gärna ha en så allround som möjligt - därför äger jag ingen av ovanstående skotrar.
instämmer! Och i mitt fall så har jag inte testat så många skotrar om man nu inte ska räkna med cuttlass 340 som ledracer:D som var min förra skoter!
Jag tror att det är många yngre som svarar med deras egen skoter som favorit då det troligtvis är deras första egna skoter! men alla förslag som är något så när seriösa är välkomna.