"bäversvans" Ski Doo Rev

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
tjena!

Tänkte höra lite med ombygge av bakdelen på min ski doo mxz rev -03.

hur går jag till väga?, köpa grejer, vad för grejer osv, är det svårt att göra ombygget själv?, kostnad ungefär?.

tacksam för svar.

mvh/Hallon
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
en sak till, är det svårt att byta detta själv, lr är det bara skruva av allt annat å sedan skruva på denna?. lr måste man göra egna modifieringar?, nån som vet?
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Nu blir jag inte klok på det här:), ska bygga om det nu när säsongen är slut.

räcker det verkligen med att köpa en plåtbit bara, inget annat som ska bära upp någe lr liknande, eftersom det säljs kit från usa för typ 3 lappar lr nåt, borde ju va mer än en plåtbit då?
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Innehållet i kittet från usa länkat ovan:

"Complete Blair Morgan Kit


One X-tunnel

Mounting hardware

B/M OEM Handle/Bumper

B/M OEM Snow-Flap

B/M OEM Black cover

Instruction manual "

Så nog är de mer än en aluplåt :)
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Jo men precis, är ju det jag menar.
men kan ju va ett mer "extremt" kit lr vad man ska säga, kanske inte behöver allt sånt, men någon borde ju veta tkr man, finns ju en hel del ombyggda revar, för i vissa trådar man läst har dom påstått att det ska räcka med plåten osv.
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Det räcker med plåten om du vill köra utan lyfthandtag och stänklapp :)
Sen följer det ju med nån typ av plast för syns skull med så de blir snyggare och ser mer original ut.

Köper du bara plåten så behöver du ju även köpa popnitar/blindnitar.

Mvh Erland
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
tack så mycket Erland, äntligen svaret jag sökte:), anade också det när man läste usa annonsen, va ju lite fin detaljer med där, men köper jag plåt och bygger om där så får resten lösa sig sen tror jag:). har kollat på denna som en tipsade mig om, http://www.stenmarksmaskin.se/tunnelforlangning-p-12880-c-588.aspx har kontaktat den firman, men den va ju universal och passar på de flesta maskiner, så frågan är om den passar reven?.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Tänk på att kylningen blir betydligt sämre om man bygger om bakdelen.
 

Jeppolito89

Välkänd medlem
16 okt 2012
188
0
16
Kylningen är inget problem skulle jag vilja säga, de får med sig snö upp på kylaren även om man bygger om bakdelen. Se bara till att åka med stänklapp, annars kan det vara kinkigt om man inte åker med mycke matta.
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Har också hört det där med kylning, självklart så är det bättre med bävertunneln, men samtidigt så har ju inte alla skotrar såna så att säga.

Kanske kan köra med gamla stänkan om den inte blir för kort.
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Nuså är det beställt, plåtbit och stänklapp, hittade annons på demonteringsfirma, så har suttit på en skrotad rev -03.

Så nu hoppas jag att det kmr bli bra:), ingen som har en ritning på hur man ska gå tillväga lr kanske till å med ett filmklipp?, har googlat lite men inte hittat riktigt. eller kanske är så enkelt att man inte ens behöver nåt sånt?