Bakre boggiedämpare

rolfis

Aktiv medlem
27 aug 2005
96
0
6
Hej!
Jag undrar hur man ställer bakre boggiedämparen på en xlt sp -95? Det sitter ju en bricka under fjädern och det verkar som att man ska kunna flytta ner den, men hur gör man?

Polaris-The way out!
 

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Nå?

Nå det r väl gängor på dämparen så man ska kunna släppa å spänna dämparen,,,
neråt= mjukare
Uppåt= tvärtom

har också en sån så kanske det hjälper att man delar me sig av kunskapen
 

rolfis

Aktiv medlem
27 aug 2005
96
0
6
Nej, det är det som är det konstiga, det är liksom urtag för en bricka, men det är inte gängat. Alla andra dämpare är däremot gängade.:confused: Verkar som om man ska flytta ner hela brickan, men jag vet inte hur jag ska gå till väga.


Polaris-The way out!
 

rolfis

Aktiv medlem
27 aug 2005
96
0
6
Tyvärr inte. Skotern står just nu nämligen 7 mil bort. Det är ju en bricka under fjädern. Den brickan sitter i spår på dämparen, ser lika ut som på dom andra dämparna förutom att det i stället för gängor så går spåren ihop i cirklar. En cirkel var för sig. Som om att man ska flytta ner hela brickan.

Polaris-The way out!
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Sprängskiss

Nu är jag långt ifrån någon Polaris expert men fjädern på bakre dämparen justerar du väl inte utan du justerar väl stora torsionsfjädern #8 med spännblocket #24 eller har jag fått allt om baksmällan igen som vanligt ;)

//Henke
 

rolfis

Aktiv medlem
27 aug 2005
96
0
6
Ja, jag vet inte riktigt. Tror den ska gå att justera men är ju inte riktigt säker. Tycker att det borde gå. Den fjädern har jag på mjukaste och den är fortfarande väldigt hård bak i boggin. Jag är nämligen en väldigt lätt person:p och då är den i princip stum för mig bak.:(