Barnhandtag eller barnsele

kahn

Prospect sledder
21 feb 2018
3
0
1
Hej, är på jakt efter aning någon form av handtag att sätta på min styrhöjare som min son kan hålla fast sig i, eller någon form av sele som jag kan sätta fast honom i framför mig. Eller ännu bättre båda två! Vi har pulka som han och sambon främst kommer åka i, men han vill gärna sitta med mig ibland och det känns väldigt osäkert utan typ en sele.

Alltså inte ute efter en babysele, utan mer att jag bara kan spänna honom mot min bröstkorg så ja slipper hålla honom med en hand och styra med den andra (som vi gör när vi åker gammherket i farfars stuga ute på en åker).

Tips?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Jag vill påstå att ungen ska åka bakom dig. Behöver inte jävlas mycket för att du ska skada ungen rätt rejält om du har honom framför dig.
 
Reactions: Lindgren - BD

Lindgren - BD

Aktiv medlem
12 mar 2019
73
8
8
56
Norrbotten
Du får egentligen inte skjutsa honom framför dig, då räknas han som förare vilket inte är ok enligt lagens långa arm.
Skaderisken är så många ggr större med barn framför sig så sätt barnet bakom.
 

kahn

Prospect sledder
21 feb 2018
3
0
1
Okej, han är bara 2.5 så jag tänkte mig typ 10km/h på älvens led nedanför oss...
 

Karlstad

Rookie sledder
15 nov 2017
234
51
28
Karlstad
Plötsligt stopp även i låga farter som 10 km/h kan ställa till det mer än man tror.
Jag har en sele där barnet sitter bak. Tror jag beställde den på skoterdelen.com