Barnsjukdomar Phazer FX?

R-evo racing

Välkänd medlem
23 nov 2005
154
1
6
42
Björna
lovislovis.spaces.live.com
Vad tror ni om dom? vet själv om två stycken främre stötdämpare i boggin som gått väck samt en del lösa bultar och muttrar! (efter 20mil och två olika maskiner!)
Är detta tecken på att Yamaha inte är riktigt färdig med modellen eller bara otur!
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Vad är det för fel på Boggiedämparen? Och vad är det för bultar och muttrar du pratar om? Vill veta så jag kan kontrollera på min maskin. Har kört 17 mil med min och inte märkt nått.
En del barnsjukdomar får man nog räkna med, frågan är bara om Yamaha åtgärdar dem. Om dom inte gör det så blir man ju lite sur.
 

R-evo racing

Välkänd medlem
23 nov 2005
154
1
6
42
Björna
lovislovis.spaces.live.com
Det som varit fel på våra Phazrar är främmre boggiedämparen har gett upp.... Skotern slår igenom hela tiden....
Sen har muttern till motorfästet bakom primärvariatorn lossnat, och gjort märken i variatorn....
Muttern till ena kulleden på övre A-armen lossnat.....
En bult i boggien till bakre stötdämparfästet lossnat.....

och allt detta har skett efter bara ca 15mils körning!

Det känns som att det vore läge att sätta gänglåsning på allt som går!
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Ajdå. Det låter inte kul det där! Har du pratat med din åf? Vad säger han?
Är ju klara garanti grejer!
Mysko att dämparen gett upp, Kayaba brukar hålla god kvalitet.
Har samma sak hänt på båda maskinerna?
Eller är vissa fel på den ena och vissa påden andra maskinen?
 
Last edited:

R-evo racing

Välkänd medlem
23 nov 2005
154
1
6
42
Björna
lovislovis.spaces.live.com
Ajdå. Det låter inte kul det där! Har du pratat med din åf? Vad säger han? Jaha oj da! typ.... ja vi får väl ta det på garantin...
Är ju klara garanti grejer! Jo visst är det garantisaker... men hur kul hade det varit om dessa saker hade hänt första dagen på en fjällresa??
Mysko att dämparen gett upp, Kayaba brukar hålla god kvalitet. Det har dom säkert i vanligafall. Ett stort minus är att främreboggie dämparen inte "ens" är renoveringsbar!Har samma sak hänt på båda maskinerna? boggiedämparna på bägge....
Eller är vissa fel på den ena och vissa påden andra maskinen?
Läs ovan!
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Är du helt säker på att dämparen inte är renoveringsbar? Har väldigt svårt att tro det.

Föresten blev inte din Phazer stulen? Har du fått igen den?
 

R-evo racing

Välkänd medlem
23 nov 2005
154
1
6
42
Björna
lovislovis.spaces.live.com
Jo jag är säker på att den inte är renoveringsbar! Jag kollade på den när dom bytte ut den!

Näe jag har fortfarande inte fått tillbaka den! Den känns jäkligt surt måste jag säga! Börjar ställa in mig på att nog inte heller kommer tillbaka.....:(
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Jo jag är säker på att den inte är renoveringsbar! Jag kollade på den när dom bytte ut den!
Nu blir jag väldigt irriterad om det är så!!!!!!:mad:

Näe jag har fortfarande inte fått tillbaka den! Den känns jäkligt surt måste jag säga! Börjar ställa in mig på att nog inte heller kommer tillbaka.....:(
usch måste va hemskt att va utan. Helst när det inte finns några nya att få tag på heller.
 

R-evo racing

Välkänd medlem
23 nov 2005
154
1
6
42
Björna
lovislovis.spaces.live.com
Ta och kika på din Phazer så får du se! Det finns inte någon påfyllning och att dämparen är helsvetsad! Går inte att ta isär någonstans!

Ja det känns illa som tusan att vara utan!
Men det finns ju andra skotrar som tur är, om inte min skulle komma till rätta!
Jag är inte fantast av något speciellt märke så det finns säkert en skoter åt mig med, frågan är bara vad man väljer!?!
 
Last edited:

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Såg det idag. Blev riktigt arg! Ska tala med min handlare i morgon, men det hjälper väl inte. Syns ju på ditt namn at du ska ha en RC 600 om du inte får tillbaka Phazern, en sån skulle jag ha valt om jag inte PZ:an fanns.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Förresten, snackade med min Yamaha mek idag, han visste om problemen som du haft med din skoter. Hade tydligen varit på utbildning, och då hade dom tagit upp alla fel som du beskriver i tråden.
 

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
kollade på min fx i dag då jag böt mattan. gfrämre boggiedämparen har en guldfärgad skruv på sidan som vätter bakåt längst ner. så va det då är förnå har jag ingen aning om. men nå är det då. nån delning vid kolven finns dock inte va jag kan se. om min ger upp så får dom snöra på en öhlinare på den direkt . och den får dom inte många kronor för.. få se nu om det blir nå snö snart.
är grymt sugen å känna på turbosparken snart. fick dit turbon i häljen.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
kollade på min fx i dag då jag böt mattan. gfrämre boggiedämparen har en guldfärgad skruv på sidan som vätter bakåt längst ner. så va det då är förnå har jag ingen aning om. men nå är det då. nån delning vid kolven finns dock inte va jag kan se. om min ger upp så får dom snöra på en öhlinare på den direkt . och den får dom inte många kronor för.. få se nu om det blir nå snö snart.
är grymt sugen å känna på turbosparken snart. fick dit turbon i häljen.
Har fått bekräftat att den är renoveringsbar av säkra källor. Vid den guldfärgade skruven släpper man ut gasen, sen ska man kunna trycka ner locket och ta bort en låsring, sen är det bara att dra ut kolven.
Var väldigt skeptisk innan jag fick bekräftat att den var renoveringsbar. Men nu är jag nöjd.