Begagnade reservdelar från USA

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
räkna med drygt 10/12 kr per dollar vid köp från usa inkl frakt mm.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
på tullens hemsida finns en bra "miniräknare" som räknar ut allt åt dig, det enda du behöver är att knappa in pris på varan+frakten, stämde nästan på kronan för mig.

en liten smygare är ju att snacka med företaget och kolla om dom kan skirva värdet på varan till ca 50 dollar vilket gör att du slipper betala några otäcka tullavgifter, det har funkar fint för mig många gånger'

När det gäller beställa så är det såklart olika från företag till företag men det är överlag väldigt lätt du kan betala med ditt visakort eller paypal, kan ju vara bra att du vet att det är ett seriöst företag du beställer ifrån så du inte blir blåst på pengarna, samt att du mailar och kollar så att dom orkar skicka till sverige för det är det långt ifrån alla som gör
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
har handlat ett par ggr från usa&även kanada.och krånligt kan jag väl inte påstå att det är.
för i mitt fall så kom jag under halva priset jämfört med hos en åf här hemma och då kan man även ta lite krångel om det skulle dyka upp.(tull&moms klara jag mig i från)men det hade gjort strax över halva nypriset mot vad det kostat hos åf här så det var det värt i alla fall.

sen att du tänkt ta hem en beg-motor från usa har ju kanske sina risker med tanke på skicket osv,för en motor i "mintcondition" i usa kan variera ganska kraftigt i skick,så jag tycker du ska ta och kolla upp vad som finns där och leta lite i sverige oxå innan du gör "affär". priser(totalkostnad),ev garantier mm.

men i övrigt så har SILLY BEAR täckt in det mesta faktiskt om att köpa från usa.