Behöver jag nonslip drivhjul och hur stora i så fall?

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Hej! :) Ska montera 365 x 34 matta på skotern min, och undrar då om jag kommer behöva nonslip drivhjul? Och om detta behövs, hur stora ska jag köra på isf? :wacko:
Skotern är en Lynx Racing 440 -01 :p
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Nä, du behöver inte ha nonslip så länge du känner att inte mattan kuggar över!
Men 365? Är inte det lite väl långt för att sitta på en 440?:hmmmm2: Lät våldsamt..
 
Last edited:

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Går överförväntan med 440in, kör med 365x44 på min rev och den orkar med men mer är det väll inte, vafan finns ju summit 550 till och med så och dom har 65hp? men det gäller att man har ordning på bestyckning så den ger det den skall annars är det lätt att den tappar varv å surar i pudret.
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Jaa, att det kommer gå tungt vet jag, men ska ev. byta motor till sommarn till någe kraftigare om jag får tag i detta, så det är därför jag ska förlänga rejält på en gång! Så ingen mer skriveri om detta tack!!!
Men jaa, tänkte detta jag oxå, men tänkte om man kanske skulle trycka på ett par nonslip när man ändå har isär allt, men vet inte om detta är helt onödigt? Tänkte om man kunde sätta på ett par mindre drivhjul och få lite nedväxling där oxå kanske? Men vilken storlek ska jag köra med om jag vill ha samma utväxling som orginal och lite nedväxling? :)
Limpdjur: det är lite tack vare dej som jag vågar trycka på en 365 matta, :p Men den är rätt bra bestyckad, för den tappar iaf inge varv som den är nu hur tungt det än går, dock så är det klen 307 x 38 på den nu, men får mixtra lite med det sen om den inte blir och gå nå bra.
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Sv: Behöver jag nonslip drivhjul och hur stora i så fall?

tidigare har jag åkt i tungt före, mycket vatten å snö på isen å då orka den med -10c då, men var ute å åkte igår då börja den sura efter 15-30 sek fullgas ute på sjön 0 till +2 grader då. Ang drivhjulen, byt när du ändå har ur, om du också skall byta spis det är min rekomendation, tråkigt med rappande matta...
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Okey, men jag har starkt börjat fundera på det, då jag även kanske kan dreva ner den lite då oxå.
Jaa, har helt enkelt inte råd att byta skoter, då den är så sliten att jag inte kommer få nå för den så jag får råd med något bättre.