bengans motor?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Grout

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
0
16
37
Umeå, Obbola Sverige
Är det möjligt att ens få kontakt med det företaget? Har mailat och ringt i 2 veckors tid flera ggr om dagen. Har ngn av er haft bättre lycka?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Svarar alltid på mina mail. Kan vara svår att nå på telefonen men mail svarar han alltid på.

Vad är det du har frågat ?

När jag maila om h-värmarna han hade passade på min så svara han inte för han visste inte så han tog reda på det och ringde upp sen.

Man ska avsluta mailen med namn, nummer och addres
 

Belgianblue

Aktiv medlem
15 feb 2009
70
0
6
Umeå
Jag hade mailkontakt med honom för 1 vecka sedan. Skickade mailet på kvällen och fick svar kl 8 morgonen efter.
 

Grout

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
0
16
37
Umeå, Obbola Sverige
Svarar alltid på mina mail. Kan vara svår att nå på telefonen men mail svarar han alltid på.

Vad är det du har frågat ?

När jag maila om h-värmarna han hade passade på min så svara han inte för han visste inte så han tog reda på det och ringde upp sen.

Man ska avsluta mailen med namn, nummer och addres
ett garantiärende, skrev iofs inte address men både namn och telefonnummer.
 

Grout

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
0
16
37
Umeå, Obbola Sverige
Skulle vilja att ni ringer upp mig, har en garantifråga! Knapparna på mätaren på min skoter ABC123 fungerar inte.
Namn Tele, Address"


märkte det garantiärende
nu vore d väl själve fan om han inte ringer :p
 

Grout

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
0
16
37
Umeå, Obbola Sverige
"SVAR PÅ FRÅGOR OM SNÖSKOTRAR

NU FINNS TEKNISK SUPPORT

0900-2066666
SAMTALET KOSTAR 20 KR/MIN.

NATURLIGTVIS DRAR VI AV KOSTNADEN FÖR SAMTALET OM NI SAMTIDIGT BESTÄLLER DELAR AV OSS."
Har dom fått hybris?
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Näe, det där låter absurt, och gäller inte garantiärenden hoppas jag.

Nog ska garantirep osv vara kostnadsfria? :)
 
B

Biosteel

jag har aldrig hört nånting positivt om bengan. ursäkt men jag försöker vara objektiv men efter man har kikat runt i vissa trådar så gråter man ju och funderar på om man skulle våga lämna in sina grejjer ens då dom ser värre ut när man får tillbaka dom och att det dessutom tar ett år att få tillbaka dom när 2 veckor e utlovade må ju vara ännu sämre.
 

esspeji

Välkänd medlem
27 dec 2007
242
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Faktum är att det finns en hel del nasare som borde skärpa till sig rejält, eller anställa mer folk... Tyvärr så är nog Bengan en av dom. Skulle personligen inte köpa ens en popnit av en sån där luffare som inte orkar svara folk (om man inte får 20 spänn i minuten).
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Mailsvar har jag fått 8 gånger av 10. :eek: När det gäller telefon får man bo vid luren för att få svar, men även där har jag fått svar ett fåtal gånger.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag kan då bara säga att jag är hel nöjd med Bengan och kommer handla av honom så länge jag kör Arctic Cat.

Aldrig varit med om nån med så bra service. Mailade med honom en måndag kväll om en A-arm. Han skicka den på tisdag morgon. Onsdag eftermiddag hämta jag den på ICA. Köper mina remmar av honom då han är 200kr billigare än ÅF i stan, och då är frakten inräknad också.
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Kan väl tyvärr bara hålla med en del av tigiare skribenter om att bengan ska man passa sig för. Ingen som helst tanke på kunden har han, tog länge innan en jobbarkompis fick cylindern han skickat dit. Han var tvungen hota med kronofogden innan det hände något. Bengan har ju konkat en gång förut om jag inte missminner mig, så jag tycker han borde vara lite mer försiktig och värna om sitt namn och sina kunder.
 

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
När jag hade oturen att köra Arctic så beställde jag 3ggr från Bengans aldrig några problem fick grejerna snabbt och svarade alltid i telefon. Det här var ju för ca 3 år sen han kan ju ha blivit sämre....
 

cobraeyes

Aktiv medlem
2 mar 2009
58
0
1
Arjeplog
håller me...mailade för över en vecka sen...inget svar! provat otal gånger att ringa utan att dom svarar. en polare beställde grejer av dom för ca 1½ månad sen...inga grejer har dykt upp.
slutad med att jag beställde från USA ist! grejerna skickades 20 min efter jag hade avslutat samtalet! så ska de va! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.