Bengans Motor

Aldur

Medlem
6 sept 2009
36
0
1
Jag har väldigt svårt att förstå hur han tänker... Vad är vitsen med att åka över till staterna och hämta hem en massa saker som han inte har tid att sälja till sina kunder?

Blir oerhört irriterad över att jag inte får något svar. Jag har skickat två mail i veckan utan svar. För min del så kommer jag aldrig kontakta detta företag igen! Väntar med spänning på när det ska dyka upp ett "proffsigt" företag som erbjuder liknande sortiment...

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
99% av alla som skriver här har nog inte BESÖKT honom.

Då skulle ni förstå. Han har nog ingen anställd (aldrig sett någon annan än honom där).
Att behandla en kund i affären brukar ta kanske 10-30min. Han har säkert 3-4 om dagen dvs mellan 30min-2tim.
Sedan ska han demontera skotrar, ordna delar, osv.

På toppen av detta är får han säkerligen 30+ mail per dag, som kanske tar 3-4min var o svara på.

Sen ska han packa delar skicka dom osv.

Att han inte anställer fler, kan vissa tycka, men de är helvete dyrt o ha en anställd.

Jag förstår han. Och förstår även ni som tror ni är hans ända kund! ;)

Ska ni leta kundservice, köp från yngvessons maskin istället. Svindyrt, men de har ju kundservice!

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
de är rätt svårt att åka dit och handla nått eller prata med han direkt då öppet tiderna inte är dom bästa...

han är där hela dagarna ända in på kvällen för de mesta 7dagar i veckan!
är bommen uppe så är de bara att åka in och knacka på dörren så öppnar han.

Aldur

Medlem
6 sept 2009
36
0
1
Det känns som att det inte är mitt problem ifall han har hur mycket som helst att göra.... Han erbjuder mig som kund skotertillbehör via internet. Då måste han hålla servicen på en nivå som är ok. Jag kräver inte att han ska ha en välutvecklad kundservice! Det verkar ju vara rätt många som säger samma sak så då tycker jag att underlaget borde finnas till en behovs anställning.

Jag tycker att han har alla förutsättningar till att bli en av landets bästa E-handlare med skotertillbehör.

Satsa lite mer krut på organisationen och strukturen. Jag lovar att det skulle betala igen sig!

Ifall han hade en välbyggd hemsida som är tydlig och visar det han har i lager så skulle då iaf inte jag behöva maila eller ringa honom.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
mailade ha igår morse om rullar till DD sekundär , fick svar efter ett par timmar och vid lunch idag låg postavin i brevlådan !! 12 timmar gör att jag fortfarande bara har bra erfarenheter ........

stubben

Medlem
2 nov 2008
14
0
1
luleå
bengan är egentligen sjukt bra att ha och göra med. han säljer saker billigt. han är grymt trevlig och hjälper dig så mycket så det är helt otroligt. om du väl får tag i han via telefon så kan du börja fråga varför din skoter går dåligt tex och då pratar han med dig ända tills det e fixat. och lämnar du in en skoter på service så ser han till att det blir så billigt som möjligt. tex ska han rengöra puh jamen avgasportar tex och han har sönder packningen så lägger han inte det på dig utan på sig själv för han tycker det var hans fel. det är 2 personer som jobbar hos han. bengan själv och en som heter eva.

Men DU/NI som nu klagar på han. om du är utan jobb och bor i närheten så åk dit och sök jobb.

blir ärligt talat förbannad då folk gnäller på dålig service hos han. åk ut dit och titta hur det är så ska du se att han håller bussines som 3 företag tillsammans gör pluss importerar. har absolut inge negativt att säga om bengan!!

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
han verkar ju ha bra priset osv.. men har kontaktat han flera ggr.. fått dryga svar, ringt han.. då fick jag ännu drygare svar.

inget att hänga i granen.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
bengan är egentligen sjukt bra att ha och göra med. han säljer saker billigt. han är grymt trevlig och hjälper dig så mycket så det är helt otroligt. om du väl får tag i han via telefon så kan du börja fråga varför din skoter går dåligt tex och då pratar han med dig ända tills det e fixat. och lämnar du in en skoter på service så ser han till att det blir så billigt som möjligt. tex ska han rengöra puh jamen avgasportar tex och han har sönder packningen så lägger han inte det på dig utan på sig själv för han tycker det var hans fel. det är 2 personer som jobbar hos han. bengan själv och en som heter eva.

Men DU/NI som nu klagar på han. om du är utan jobb och bor i närheten så åk dit och sök jobb.

blir ärligt talat förbannad då folk gnäller på dålig service hos han. åk ut dit och titta hur det är så ska du se att han håller bussines som 3 företag tillsammans gör pluss importerar. har absolut inge negativt att säga om bengan!!
Klockrent svar. För mig svarar han direkt med mycket bra svar och tips, grymt bra service !!
Det är till stor del tack vare han man håller sig kvar hos Arctic Cat för finns ingen annan försäljare till dom andra märkena i Sverige som har samma service och priser !!!