R
Robin
Håller helt och hållet med dig, dock inte ang vilket parti som är "bäst" då det är upp till var och en.Jepp, men sossarna har gjort så JAG måste se till att alla som inte jobbar ska ha det bra. Man har det på tok för bra i sverige idag.
Jobbar man ska det uppskattas, jobbar man inte ska man inte ha pengar.
Är man sjukskriven är det en annan femma, för det är nåt man inte kan styra över själv.
Varför finns det så många bra CS-spelare i sverige? Jo just, dom har det så ***** bra när dom lever på sin stämpling eller sina ***** bidrag så dom kan sitta hemma dag efter dag och spela på sina ***** datorer. Fyfan.
Inget jobb, inga pengar.
Visst, det här kan jag diskutera i evigheter för det finns så många undantag och skit, men i det stora hela så tycker jag så.
Jag säger inte att dom blåa är perfekta, dom har mycket brister i sin politik också, men dom är då bättre än kommunist-sosse-miljöblocket.
Nu är vi grymt OT eftersom den här tråden handlar om bränslepriset och inte hur landet styrs.
Men som det är just nu har jag inte förtroende för ett enda parti i Sveriges politik.
De frågor jag tycker är viktigast i ang hur jag vill leva mitt liv prioriteras inte spec högt om ens är befintilgt i något parti.
Men ang att kd "falskt" utlovade att bensinskatten skulle sänkas, där gjorde alliansen ett smart drag för att locka väljare. Varje parti utlovar "falskt" en specifik sak dom vill förbättra/förminska, men i slutändan när alla är samlade väljer man att inte godta varandras förslag och kan på så sätt styra landet precis hur man vill utan större åtanke på vad väljarna igentligen vill.
Så kan man fortsätta försöka göra sverige till ett större land än vad vi igentligen är, för vi som lever här har ju redan det för bra verkar det som.
Det är iaf min syn på det hela.
Men back to topic, håller helt klart med att om bensinskatten ska minskas så behöver alla enas stort, väldigt stort, för att något ska hända. Det räcker helt enkelt inte att skriva sitt namn på ett papper och skicka in en hel hög papper till regeringen som inte ens bryt sig om att öppna "förslagslådan".