Beslutsångest: Sälja pärlan?

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Tja!

Funderar på att byta upp mig till en MXZ (den före ZX-chassiet) men det tryter med peningan. Samtidigt som bekanta säger att man ska behålla gamla Blizzen så länge det går eftersom det är en relik. Visst skulle det vara tufft att ha kvar första skotern sin, men man vill ju ha något grymmare. Kommer få en lön på 15 000 i augusti och då om man säljer blizzen kommer man väl ha 23-25 000.

Men sen har man bara några små laxar kvar på kontot isåfall som man ska klara sig på till bensin o s v. Tror man nästan får vänta till vintern 08/09 :(
 

spacecow

Välkänd medlem
6 nov 2005
238
0
16
Falun, Sweden, Sweden
Jag tycker faktiskt att du ska ta och vänta en sesång, f7orna och revarna blir ju bara billigare och billigare samtidigt som nya trevliga maskiner på marknaden gör att folk byter upp sig.

Jag själv kommer att köra med gammeln en sesång till så jag kan skaffa mig en f7a eller rev direkt och vem vet vad phazern eller vectorn hamnar på om en sesång, finns många som ligger på runt 65-69 k(och yamaha pumpar ju ut roliga modeller som många byter till)

Sen får du inte glömma att klenoden kanske blir nått att skryta med seriöst om några år ^^ vem vet

Som sagt behåll och spara pengarna en sesång till så du får en lite fräshare än vad du kan nu, det kommer jag att göra. :)
 

r-dish

Välkänd medlem
9 feb 2005
172
0
6
LULEÅ
Jag skulle nog bytt så fort som möjligt, blir ju en helt annan sak att köra skoter med en lite modernare än blizzarden, du kommer få ett mycket roligare liv!!
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Jag skulle ha bytt! Fy fan då jag hade srv:en å fick byta upp mej till en V-max 500 XTC vilken skillnad! Det går inte ens att jämföra dom! De va jävligt skönt att man kunde köra en hel dag efter dåliga leder å hoppa lite smått å ändå kunna gå på kvällen:)


Mvh
Jonas
 

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
Jag skulle slagit till å köpt en nyare skoter, som sagt.. det är ju alltid roligare med rappa maskiner.
 
R

Robin

får man verkligen 8-10 000kr för en gammal blizzard?

mvh/Robin