besluts ångest över vilken skoter

pampas

Aktiv medlem
18 dec 2010
64
0
6
åland
skall köpa ny skoter i år och har fastnat för IQ 600 RR 08-09 eller lynx RS600 -10.

Vad finns de för för och nackdelar med skotrarna?

Vad ska man titta på med dessa skotrar när man ska köpa dom?

Hur beter dom sig på led och utanför led?
 
A

axelsson_vpg

härliga med iq:n är ju att dom du tecknar polaris försäkringen så har du ju ett par års garanti kvar... Tycker dessutom att dom är riktigt feta maskiner som verkar tåla tuffa tag :)
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Rs:en ska jämföras med IQR:en inte RR:en, då Rs:en är en renodlad race maskin likaså iqr, har väl mest erfarenhet av Rs:en, som jag tycker är en tokrolig maskin som är otroligt rapp, rolig att leka med och köra på banan, utanför leden går den också bra, negativa är väl att du sällan åker med skidorna i backen utan istället nästa får använda kroppen för att svänga, vilket ibland kan bli irriterande, men i de stora hela så är det ju otroligt kul att kunna gasa sen fladdra skidorna utan större ansträngning, själv är jag helnöjd med Rs:en, därför jag införskffade mig en 10:as nu till i år, men frågan är ju vad maskinen ska användas till?
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Precis som oliverandersson skriver, Lynxen är ju tävlingsräser och RR (racing replica) är en svensson variant av 600R räser.
Hur ska skotern användas, är bensinförbrukningen viktig eller ej och hur insatt i skotrar är du?
Lite mer info så är det lättare att svara!