Beställa grejer från USA

E-tec

Aktiv medlem
17 aug 2010
88
0
6
Luleå
Tänkte beställa lite saker till min Freeride från usa.
Önskar få hjälp med lite kontakter typ mail eller hemsida till någon seriös over there

Tack på förhand E-Tec
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Vad är det för saker du ska beställa?? Alla har inte allt. Men www.sled-parts.com kan jag varmt rekommendera. Grymt schysst kille som hjälpte mig med en liten specialbeställning. Och det blev tom billigare än vad priset på hemsidan stod som (ALLT inräknat). :)

Skall nog beställa snart därifrån igen.
Sen har jag nyligt hittat denna sidan: www.mypartshouse.com. Dom har ganska mycket Skidoo originaltillbehör till riktigt bra priser. Bl.a Bukskydd ca 600:- (swe = 1170:), handtagsskydd 395:- (swe = 874:) m.m.
Men jag skulle vilja ha lite feedback från andra som beställt därifrån först. Jag har mailat lite med dom och de verkar schyssta men man vet ju aldrig.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Okej, låter som att du kan hitta allt detta hos Mypartshouse.com. Kapell 180 dollar = ca 1200:-. Inte så dumt va??

Har mailat lite mer med "BJ" där och han är iaf väldigt hjälpsam. Funderar på att beställa bukskydd och det blir ju lite större paket så kan kollar runt på lite olika sätt att skicka för att få det så billigt som möjligt för mig.
 
R

RevMan

Tänk bara på att räkna med moms och tull på grejerna så ni inte får en otrevlig överaskning när dom kommer.
Bukskyddet på myparthouse 89.9dollar med dagens dollarkurs och bara moms ingen tull blir det knappa 800kr riktigt billigt men inte 600kr. handlar man för några tusen blir det snabbt mycket pengar i moms som man lätt glömmer.
Momsen och tullen räknas dessutom på hela summan med frakt.
 

E-tec

Aktiv medlem
17 aug 2010
88
0
6
Luleå
En fundering, har kusiner i usa tror du man slipper tull och moms om dom köper och skickar som gåva,
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Tänk bara på att räkna med moms och tull på grejerna så ni inte får en otrevlig överaskning när dom kommer.
Bukskyddet på myparthouse 89.9dollar med dagens dollarkurs och bara moms ingen tull blir det knappa 800kr riktigt billigt men inte 600kr. handlar man för några tusen blir det snabbt mycket pengar i moms som man lätt glömmer.
Momsen och tullen räknas dessutom på hela summan med frakt.
Joo precis, alla priserna jag angav är utan moms och tull. Bara pris på delen. Men rätt billigt ändå. Funderar dock på att skippa bukskyddet då paketet genast blir mycket större och fraktkostnaden ökar. Köpa det hemma istället.
 

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
kjmotorsports.com har ja beställt från två gånger,(dock inte till freeride) fick senast ett paket därifrån nyss som ja ska
hämta från posten, dem har iof mest motorprylar som v.kit å avgasgrejer å dylikt.
Har tagit c.a en vecka båda gångerna..
 

E-tec

Aktiv medlem
17 aug 2010
88
0
6
Luleå
Då har man beställt grejer till min Freeride från Mypartshouse det blev hyfsat billigt.
beställde 2 st boogihjuls kit och en expanderbar väska, pris 2100 med frakt får se om jag slipper tull och moms.
Pris för samma varor hos åf är cirka 4500
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Då har man beställt grejer till min Freeride från Mypartshouse det blev hyfsat billigt.
beställde 2 st boogihjuls kit och en expanderbar väska, pris 2100 med frakt får se om jag slipper tull och moms.
Pris för samma varor hos åf är cirka 4500
Bad du han skriva ner priset på paketet??
Beställde därifrån för ett par veckor sedan, bara positivt att säga.
 

E-tec

Aktiv medlem
17 aug 2010
88
0
6
Luleå
Då har man fått hem grejerna från usa till Freeriden tog cirka 2 veckor.
Kan starkt rekomendare att beställa från Mypartshouse, Bj som jag har haft kontakt med skrev ner priset på paketet utan att jag bad om det.