Beställa polarisdelar från usa?

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
möjligt, men mycket billigt =) 14kr för ett tändstift man får betala 50kr för i sverige.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har beställt en hel del till både Arctic & nu senast till min Polaris från denna sida:
http://www.cycle-parts.com/
De skickar med usps och det tar ca 2veckor pga sniglarna i tullen.
På enbart två av delarna i ordern sparade jag över 1700kr mot vad ÅF skulle ha.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Har beställt en hel del till både Arctic & nu senast till min Polaris från denna sida:
http://www.cycle-parts.com/
De skickar med usps och det tar ca 2veckor pga sniglarna i tullen.
På enbart två av delarna i ordern sparade jag över 1700kr mot vad ÅF skulle ha.
Ja dom verkar inte vara snabba nere i Malmö, ny HMK-rygga och ett par goggles har jag köpt från staterna i sommar. När man sökt på kolli-id så ser man att det har gått rätt snabbt över till Sverige (ca 2dagar) sen ligger skiten fasen över 10dagar här i landet innan det verkar skickas vidare norr ut och att man får det.

Samma visa för bägge försändelserna.

Bara hoppas att Obama får igenom det där frihandelsavtalet mellan EU-USA då jäklar borde priser pressas i det här landet.
 

lidstrompa

Välkänd medlem
28 aug 2010
146
0
6
norrbotten
Har beställt en hel del till både Arctic & nu senast till min Polaris från denna sida:
http://www.cycle-parts.com/
De skickar med usps och det tar ca 2veckor pga sniglarna i tullen.
På enbart två av delarna i ordern sparade jag över 1700kr mot vad ÅF skulle ha.
Jag är sugen på att beställa också..

Sparade du 1700 inklusive tull och moms eller skrev de ned värdet på paketet? :)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag är sugen på att beställa också..

Sparade du 1700 inklusive tull och moms eller skrev de ned värdet på paketet? :)
Exkl tullavgiften som gick på ca 500kr totalt men beställde många fler delar än 2st så totalt sparades det in en hyfsad slant.
 

Love

Aktiv medlem
15 dec 2010
90
0
6
Bollnäs
Fick hem delar från Ronnie´s mailorder i tisdags skickades på fredagen,snabb leverans då det är en helg därimellan!
Dom tre prylarna jag beställde kostar 4010kr här hemma,i Usa 1784kr!+frakt på 560kr klarade mig från tull och moms. 1666kr mer att tanka för i vinter! ;)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Tull kommer med ett brev efteråt, så va inte säker på att du klarat dig än. :p

Eller så var det iaf för mig =) (Var kinespaket dock)
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
När jag åkt på tull och moms har jag alltid betalat detta när jag hämtar ut paketet. Aldrig fått nått särskilt brev i efterhand om detta

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
När jag åkt på tull och moms har jag alltid betalat detta när jag hämtar ut paketet. Aldrig fått nått särskilt brev i efterhand om detta

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ja man tycker ju att det borde va så.
Själv så fick jag ett brev efteråt för tullavgiften? Vet inte varför men så blev det iaf :p
 

lidstrompa

Välkänd medlem
28 aug 2010
146
0
6
norrbotten
Jag gjorde en beställning från cycle-parts i förrgår.

Kommer troligtvis spara ca 4tusen jämfört med att köpa i sverige inclusive frakt och moms.

I Usa kostar sakerna sammanlagt 3000kr. I Sverige landar det någonstans mellan 9-10tusen.

Dock har jag ju inte fått hem paketet ännu men jag tror inte att det kommer vara något problem då andra beställt därifrån samt att de var mycket trevliga :)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har som sagt beställt av cycle-parts flertalet gånger och det har funkat kanon. De ligger mycket bra till i pris och är snabba på att leverera. Du kommer garanterat bli nöjd
Mvh
 

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Vilket transportbolag var det som Ronnie´s mailorder skickade grejorna med?


Fick hem delar från Ronnie´s mailorder i tisdags skickades på fredagen,snabb leverans då det är en helg därimellan!
Dom tre prylarna jag beställde kostar 4010kr här hemma,i Usa 1784kr!+frakt på 560kr klarade mig från tull och moms. 1666kr mer att tanka för i vinter! ;)
 

Sandling

Välkänd medlem
16 mar 2008
158
4
18
Ja man tycker ju att det borde va så.
Själv så fick jag ett brev efteråt för tullavgiften? Vet inte varför men så blev det iaf :p
Har hänt mig också en gång.. Var förövrigt på skoterdelar från U S and A!
 

henke_n92

Välkänd medlem
24 mar 2009
168
1
18
Skellefteå / Boden
Har hänt mig också en gång.. Var förövrigt på skoterdelar från U S and A!
Jag har också fått tullavgiften i ett brev några veckor efter paketet. Detta har dock bara hänt mig när jag fått sakerna skickat via Fed Ex. När jag kört med USPS så har jag alltid betalat i kassan hos posten när man hämtar ut. Ytterst sällan jag sluppit undan tullen.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Såg brevet igår och det var momsen jag fick ett brev på och inte tull.

Spela liten roll kanske men rätt ska va rätt. =)