Beställa skoter via bengans.

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Jag bara måste skriva det här. Swikberg, lär dig använda komma (,) och punkt (.) på rätt ställe! Är oerhört jobbigt att läsa det du skrev nyss.
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
ja kan ju inte svara för att alla maskiner är i kanon skick för de komer dom inte vara. men vet att man kan göra riktiga kap om man för en bra dialog med bengan. han skulle kolla fram en riktigt bra maskin åt mig i år men kände att jag ville ha min hemma tidigare en mitten av nov.

så köpte en i sverige i stället som ja kom över till bra sommarpris.

men de man ska veta om maskinerna som är alltså en team maskin där i usa. dom har lite mer pengar än vad en normal kille här hemma har för service. så dessa sköts väldigt bra och får den service den ska ha efter varje tävling. dom går också endast på tävling och är alltså ingen träningsmaskin som är helt slut.

efter varje tävling är de total genomgång av maskinerna och är något trasigt eller som är på gång att gå sönder så byts de ut. dom har mycket bra koll på grejrna så de är oftast bra skick på dessa.

säg de till bengan med att ditt krav är att han kollar upp så de inte är ett vrak du får utan att antingen han själv har sett maskinen och tycker den ser bra ut. eller om någon han litar på andra sidan har sett den och säger att den är fin. då är det bara slå till då de är ett bra pris för en väl igenom gången maskin.

ok att han kanske inte är en återförsäljare av maskiner. eller någon som har bra kontakt med generalagenterna men å andra sidan ha ja själv min egna uppfattning om dessa med.

men han är ändå väldigt stor på reservdelar, har du största lagret i svergie med arctic cat grejer så lurar du inte av folk pengar.
vore annat om någon tysk eller engelsman la ut en liknande annons på blocket som ingen hört talas om. då skulle inte ja våga chansa men bengan har hållit på med detta ett bra tag. kolla med alla som tagit in maskiner igenom bengan om han har lurat någon på pengarna. sedan kanske man kan önska mer av andra grejer från han.

men å andra sidan blir de nog inte billigare av import om en firma ska sköta exakt allt. de enda man behöver göra är att hämta maskinen i östersund och försäkra den.



hoppas de blev lite mer läsligt efter min lite mindre redigering. är heller ingen plugghäst så hoppas de är hyggligt bra nu. :D
 

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
Beställde du någon skoter?...
Är också sugen på en sx -11, men känns som om att köpa grisen i säcken...
Plus att förskottsbetala en rätt stor summa, är inte dom att beställa en avgaspackning...
Tråkigt att bli av med 80 papp...

Någon som tagit hem skoter av honom?
"toppskick" "som ny" och då hoppas man att skotern ska vara det!!
nej köpte ingen då ja resonerar precis som du att Det är som att "köpa grisen i säcken" för han hade inte ens en bild på just den han sålde heller